L'excés de publicitat, el principal problema d'internet per als usuaris

Llegir notícies d'actualitat és l'activitat més estesa a la xarxa, però la cinquena quan es navega des del mòbil

 

L'excés de publicitat és el principal problema d'internet per als usuaris, segons l'última edició de l'enquesta 'Navegantes en la Red' de l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC). El citen un 59,9% dels enquestats, molt per davant de la velocitat (46,1%), la seguretat (43,1%) i el cost (41,9%), que queden en un segon pla.

 

Les opinions sobre la publicitat a internet mostren un nivell de desaprovació significatiu. Tres de cada quatre persones asseguren que abandonen una web si té massa publicitat, i set de cada deu diuen que els molesta més la publicitat a internet que en altres mitjans. La meitat dels enquestats accepten rebre publicitat si això els permet accedir a continguts audiovisuals gratuïts, però en la valoració global de la publicitat a internet, només un 8% la valoren positivament.

 

L'activitat més estesa a la xarxa, segons aquest estudi, és llegir notícies d'actualitat. Tot i que en els últims anys les notícies han anat a la baixa, encara queden per davant de la visualització de vídeos en plataformes com Youtube, que és segona. La consulta de mapes i de previsions meteorològiques es colen per davant de la música en 'streaming' amb serveis com Spotify, que és cinquena, i les pel·lícules i sèries en 'streaming' amb serveis com Netflix, sisena.

  

En la navegació mòbil, però, les notícies cauen fins a la cinquena posició. Les dades detallades de l'estudi també mostren que la premsa digital es consumeix més des de l'ordinador que des del mòbil, tot i que el mòbil cada vegada té més pes. De fet, la lectura des de l'ordinador ha caigut un 8% i la lectura des del mòbil ha augmentat més d'un 5% en un any.