Microsites 06/06/2018

L'excés de publicitat, el principal problema d'internet per als usuaris

Llegir notícies d'actualitat és l'activitat més estesa a la xarxa, però la cinquena quan es navega des del mòbil

Sergi Berlanga
2 min

L'excés de publicitat és el principal problema d'internet per als usuaris, segons l'última edició de l'enquesta 'Navegantes en la Red' de l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC). El citen un 59,9% dels enquestats, molt per davant de la velocitat (46,1%), la seguretat (43,1%) i el cost (41,9%), que queden en un segon pla.

Les opinions sobre la publicitat a internet mostren un nivell de desaprovació significatiu. Tres de cada quatre persones asseguren que abandonen una web si té massa publicitat, i set de cada deu diuen que els molesta més la publicitat a internet que en altres mitjans. La meitat dels enquestats accepten rebre publicitat si això els permet accedir a continguts audiovisuals gratuïts, però en la valoració global de la publicitat a internet, només un 8% la valoren positivament.

L'activitat més estesa a la xarxa, segons aquest estudi, és llegir notícies d'actualitat. Tot i que en els últims anys les notícies han anat a la baixa, encara queden per davant de la visualització de vídeos en plataformes com Youtube, que és segona. La consulta de mapes i de previsions meteorològiques es colen per davant de la música en 'streaming' amb serveis com Spotify, que és cinquena, i les pel·lícules i sèries en 'streaming' amb serveis com Netflix, sisena.

En la navegació mòbil, però, les notícies cauen fins a la cinquena posició. Les dades detallades de l'estudi també mostren que la premsa digital es consumeix més des de l'ordinador que des del mòbil, tot i que el mòbil cada vegada té més pes. De fet, la lectura des de l'ordinador ha caigut un 8% i la lectura des del mòbil ha augmentat més d'un 5% en un any.

stats