Els consells: ser actiu a internet i fer brillar les habilitats professionals
Marca personal
És el que ens fa destacar com a professionals respecte de la resta, i cal cuidar-la. Els experts recomanen descobrir en què som bons i després potenciar-ho. La marca personal és la idea que fa que els altres pensin en nosaltres.
Activitat a internet
Si som especialistes en alguna cosa, cal plasmar-ho a internet perquè la gent ens trobi fàcilment i ho comprovi. Es recomana tenir un blog personal i actualitzar-lo de manera sistemàtica -per aparèixer a la recerques dels cercadors- i penjar vídeos sobre el que fem.
Xarxes socials
El primer que fa un reclutador d'una empresa és posar el teu nom a Google i veure la teva activitat a les xarxes socials per conèixer-te com a persona. Cal vigilar el rastre que deixem, que ens pot desacreditar com a professionals.
'Networking'
A més de tenir contactes professionals online a LinkedIn o Twitter, cal tenir una xarxa en el món off-line . Els experts aconsellen anar a fer cursos presencials per conèixer gent que et pot ajudar a conèixer altres professionals que t'ajudaran a trobar una feina.
Consells per al currículum
El currículum només és la porta d'entrada a una feina, per això cal fer-lo breu i posar només les dades i l'experiència que s'ajusten al tipus de feina que busquem. A més cal ser originals i demostrar que coneixes l'empresa.