Jo, robot
Píndola de campanya
Les campanyes electorals han viscut la seva progressiva digitalització. Primer va ser l' e-mailing i la capacitat de fer arribar un mateix missatge sense cost. Després va eclosionar la videopolítica mitjançant YouTube, democratitzant el poder de la imatge. L'explosió de les xarxes socials suposava que les campanyes vivien permanentment (24 hores i set dies a la setmana) en digital. Els telèfons intel·ligents ens van posar el tweet-univers electoral geo-localitzat al palmell de la mà. El #25n havia de ser l'elecció d'apps i iPads, pas previ al nanotargeting : la integració multicanal -e-mails i xarxes socials- i multimissatge, amb el poder de la imatge en format vídeo per a diferents segments de població. I tot només amb un clic. El futur de les campanyes electorals serà digital; conviurà amb accions de carrer puntual, però es mantindrà el poder absolut de la imatge i la videopolítica. La democratització tecnològica i social no es pot aturar i la falta de recursos dels partits no és excusa. Obrim portes: deixem que ments i veus innovadores agafin el relleu.