Economia 04/07/2013

Als consumidors europeus no els importaria que desapareguessin el 92% de les marques

Les més valorades són les que se saben connectar amb la qualitat de vida i el benestar personal, segons un estudi d'Havas Media

Dani Sánchez Ugart
2 min
BATALLA GUANYADA  El dictamen de la UE suposa una victòria per a Google en relació a la disputa que l'enfrontava amb l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. No obstant, no suposa un precedent que l'exoneri de manera permanent de desindexar dades.

BarcelonaQuè ha de tenir una marca perquè els consumidors la sentin imprescindible? Aquesta és la pregunta que es fa l'últim estudi Meaningful Brands de l'agència de comunicació Havas Media, presentat aquest dijous a Barcelona. I la primera conclusió és que "no n'hi ha prou fent un bon producte o un bon preu", sinó que cal "buscar connexions rellevants amb els consumidors", segons el conseller delegat d'Havas Media Group Iberia, José María Frigola. Aquestes connexions passen, segons l'estudi, per contribuir al benestar personal i també al benestar col·lectiu (amb contractacions a nivell local o respecte al medi ambient, per exemple).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Però no totes les marques són capaces d'aconseguir-ho. De fet, segons l'estudi, una aclaparadora majoria són considerades prescindibles pels consumidors. En concret, a nivell global, on s'han analitzat més de 700 marques entre 134.000 consumidors, el 73% d'aquestes ensenyes podrien desaparèixer sense que als usuaris els importés. I en els mercats més madurs, com l'europeu o el nord-americà, aquest percentatge s'enfila encara molt més, i arriba al 92% de marques prescindibles segons els consumidors europeus.

I tampoc tots els sectors ho tenen igual de fàcil per crear una marca valorada. Segons el director de recerca d'Havas Media Group Iberia, Jordi Guix, sectors com l'energètic o el financer són els que ho tenen més difícil, i han de crear vinculació amb els consumidors a través dels valors col·lectius (com la solidaritat, el respecte al medi ambient...). En el cantó contrari de la balança se situen els sectors més lligats amb el dia a dia de l'usuari, especialment la tecnologia, el consum i la distribució.

Les empreses tecnològiques com Google, Samsung i Microsoft lideren la llista de les més valorades al món, seguides per companyies alimentàries com Nestlé o Danone, i de distribució, com Ikea o Walmart. A Catalunya, les més valorades també són de distribució, com Mercadona, però especialment d'alimentació, com Danone, Cola Cao o Estrella Damm. (Podeu consultar aquí el 'top 10' de les marques més valorades a Catalunya i al món).

stats