Economia 19/12/2014

Ametller comença a vendre els seus productes en supermercats

Elena Freixa
2 min

Casa Ametller ha arribat a un acord singular per vendre fora de la seva xarxa de botigues el iogurt d’oli d’oliva que fabrica i acaba de llançar al mercat. Els supermercats de Bon Preu i de Caprabo començaran a comercialitzar el iogurt d’Ametller a mitjans de gener. El director del grup, Josep Ametller, defensa aquesta estratègia per estendre les vendes del nou producte, tot i que reconeix que pot sobtar l’aliança amb grups que són, en realitat, competidors de Casa Ametller. “Nosaltres no som només venedors, sinó també productors, i creiem que això ens dóna més avantatges que riscos”, justifica. En total, el iogurt es podrà trobar en 300 punts de venda d’aquestes dues cadenes de supermercats, i també a la vuitantena d’establiments propis que té Casa Ametller.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’experiència amb la gran distribució no és nova en el cas de Caprabo, que ven algunes de les cremes de verdures que produeix Casa Ametller, però Ametller vol estendre molt més aquesta pràctica per donar sortida als productes que fabrica, i el iogurt d’oli d’oliva és una bona excusa, reconeix l’empresa. De fet, ja ha firmat dos acords amb distribuïdors estrangers, la cadena francesa Lecrerc i la suïssa Migros, per vendre-hi a partir de l’any que ve.

L’impuls a la innovació

El iogurt d’oli d’oliva Yoligur ha sigut l’última innovació de l’empresa. És un desnatat que substitueix els greixos saturats de la llet per greix vegetal provinent de l’oli d’oliva. El producte li va valer a Ametller el primer premi a la innovació en la categoria de lactis a París, on hi ha la fira més important del sector, i això ha augmentat la projecció internacional del producte. Amb aquest altaveu, l’empresa confia a posicionar el iogurt a l’exterior i ja negocia amb altres cadenes suïsses i angleses per vendre’l.

El grup Casa Ametller, nascut a Olèrdola, està format per 11 empreses, 6 de les quals són productores agrícoles. Preveu facturar un 20% més aquest any i arribar als 105 milions d’euros.

stats