Economia 30/03/2016

El port de Barcelona tindrà nous accessos ferroviaris i viaris el 2018

El conseller Rull anuncia un acord per als accessos ferroviaris, que costaran 104 milions

Xavier Grau
2 min
Els accessos ferroviaris són clau per descongestionar el tràfic de mercaderies.

BarcelonaEl port de Barcelona tindrà els nous accessos viaris i ferroviaris el 2018, segons ha anunciat aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, durant la inauguració d'un nou aparcament de camions a la Zona Franca que ha posat en marxa l'empresa pública Cimalsa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els nous accessos ferroviaris, que estaven bloquejats, sortiran a licitació "immediatament", segons ha dit el conseller, i suposaran una inversió de 104 milions d'euros que pagaran al 50% el ministeri de Foment i el port de Barcelona.

El gran escull que hi havia per tirar endavant aquests accessos era la cessió dels terrenys per on han de passar les vies, que són propietat de Ferrocarrils de la Generalitat. La Generalitat estava disposada a cedir aquests terrenys a Adif –l'empresa estatal d'infraestructures ferroviàries–, però es negava a fer-ho perquè, tal com es plantejava el conveni Ferrocarrils de la Generalitat, hauria de pagar un cànon perquè els seus trens poguessin circular per aquestes vies.

Finalment, els trens de l'operadora catalana no hauran de pagar aquest cànon. Ferrocarrils de la Generalitat porta mercaderies en tren al port, com ara els cotxes fabricats a la planta de Martorell de Seat o la potassa que es produeix a les mines del Bages.

El conseller Josep Rull ha reconegut que l'acord amb el ministeri de Foment "ha costat més del necessari", i ha indicat que no tenia sentit que la Generalitat cedís uns plataforma i després Ferrocarrils de la Generalitat hagués de pagar per fer-hi circular els seus trens.

Per la seva banda, el president del port, Sixte Cambra, s'ha felicitat per aquest acord, ja que permetrà augmentar la capacitat del moviment ferroviari de mercaderies del port i descongestionar les actuals vies d'ample ibèric.

El conseller Josep Rull ha destacat que és important que aquestes infraestructures es facin ràpidament i ha insistit que cal accelerar les obres dels accessos viaris, ja licitades, perquè també siguin una realitat el 2018.

stats