Consum obre la porta a adquirir lots de Dia i Caprabo

Els guanys han crescut fins als 52 milions, un 1% més, llastats per l'augment d'un 30% de la inversió

"No està descartat, i ha de ser un lot que a nosaltres ens vaja bé, perquè quan les companyies venen alguna part sempre volen desfer-se de les menys rendibles, però a dia d'avui no hi ha res concretat". Així s'ha expressat aquest matí el director general de Consum, Juan Luis Durich, quan li han preguntat per la possibilitat d'adquirir part dels establiments de les cadenes de supermercats Dia, Caprabo i l'andalusa Supersol.

L'executiu valencià ha precisat que les possibles adquisicions estaran sempre supeditades al fet que allò que se'ls ofereixi s'adapti "al model" de la companyia, ja que, en la seva opinió, la gran competència del sector "no permet perdre el temps" en processos de convergència.

Caprabo: de ser l’“enveja de tothom” a la possible venda

Juan Luis Durich ha fet aquestes declaracions durant l'acte de presentació dels resultats de Consum del 2018, un període durant el qual la cooperativa va facturar 2.731 milions d’euros, un 8,45% més que el 2017, i que l'executiu ha qualificat de "molt positiu". Aquestes vendes han permès a la companyia valenciana obtenir un benefici de 52,2 milions, un 1% més respecte al d'ara fa un any, que va ser de 51,7 milions i que suposava un creixement d'un 10,47% respecte al del 2016.

L'estancament dels guanys, tot i el creixement en les vendes de gairebé un 9%, s'ha produït segons Durich per l'augment de la inversió, que ha assolit els 149,3 milions, un 30% més. D’aquests, 15,1 s'han destinat a innovació i la resta a l'obertura de 40 nous supermercats –14 de propis i 26 franquícies Charter–, a la millora de la xarxa comercial i a l'adequació de les instal·lacions logístiques de Silla i Quart de Poblet (Horta). 

Amb aquests resultats Consum manté el sisè lloc del rànquing estatal d'empreses de distribució i apuja un 0,1% la seva quota per superfície, fins a un 4,2% del mercat, mentre que la seva quota de mercat per vendes en la seva àrea se situa en un 15,2%, 1,9 punts percentuals més que l'exercici anterior. 

Pel que fa a la creació de llocs de treballs, Consum va augmentar la plantilla en 999 nous treballadors, fins a sumar un total de 15.363, dels quals un 72% són dones. En l'àmbit del repartiment de beneficis, Durich ha afirmat que l'empresa ha repartit el màxim legal: 28,4 milions d'euros, cosa que suposa que cada soci treballador ha rebut de mitjana 2.092 euros, que se sumen al seu sou, que ronda els 1.511 euros mensuals.

Venda per internet deficitària

El director general de Consum ha destacat que tot i que la venda per internet s'ha triplicat durant els últims dotze mesos –ha passat de facturar 7,5 milions a 20–, és encara "deficitària", atès que és "entre un 5% i un 6% més cara que l'autoservei del client". "Si no surten noves tècniques, caldrà cobrar per fer front als costos [de la venda per internet], que són més grans que l'autoservei", ha avisat Durich.

Compromís mediambiental

Pel que fa a la reducció de l'impacte mediambiental, Durich ha destacat que des del 2015 Consum ha reduït un 21,6% la seva empremta de carboni i que manté una "decidida" aposta per la reducció de plàstics i la seva substitució per materials reciclats i reciclables, i també per l'eliminació de plats, gots, coberts i palletes d'un sol ús i la seva substitució per altres productes compostables, biodegradables o reutilitzables. 

Més continguts de