Economia 21/12/2012

Es tornen a encallar les negociacions entre Nissan i els sindicats per la doble escala salarial

L'empresa pressiona el comitè perquè signi el pacte i centra les crítiques en les resistències de CCOO. El sindicat vol continuar negociant i proposa que la doble escala no sigui permanent

Efe
3 min

BarcelonaLes negociacions entre Nissan i els sindicats sobre l'acord salarial que permetria fabricar un turisme a la planta de la Zona Franca de Barcelona s'han tornat a encallar per les discrepàncies sobre la doble escala salarial permanent que pretén implantar Nissan per als nous contractats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una conferència telefònica amb periodistes, el vicepresident sènior de fabricació de Nissan a Europa, John Martin, ha tornat a culpar avui CCOO d'impedir-ne l'acord, però ha dit que està disposat a continuar negociant, fins i tot durant el Nadal, per segellar un acord.

CCOO ha rebatut les crítiques en demanar més diàleg a l'empresa i assegurar que ha posat damunt la taula més propostes per fer que la doble escala salarial no sigui permanent, sinó temporal.

Encara que el mateix Martin havia marcat el dia d'avui com a data límit per prendre una decisió, no ha donat el diàleg per trencat, si bé ha insistit que la planta de la Zona Franca "corre el perill" de perdre la fabricació d'aquest turisme que generaria 1.000 llocs de treball a la planta.

Ahir s'havien acostat postures amb alguns sindicats, però finalment els contactes bilaterals d'avui entre Martin i els diferents representants sindicals de la planta no han donat fruit i l'acord ha estat impossible.

Nissan pretén que els nous contractats comencin cobrant 19.900 euros l'any i que puguin acabar cobrant un màxim de 29.000 euros, una oferta que va traslladar ahir als sindicats i que avui ha oficialitzat; per a la resta de contractats planteja que treballin 45 hores més l'any, i que se'n respectin els salaris actuals.

Martin ha assegurat que cadascun dels sindicats li ha dit en privat que signaria l'acord, però sempre que signés primer un altre sindicat, i ha subratllat que no estava disposat a "jugar a aquest joc".

El directiu de Nissan ha insistit en la seva incomprensió a la negativa de CCOO a acceptar la doble escala salarial encara que es creïn 4.000 llocs de treball -1.000 de directes i 3.000 més d'indirectes- a canvi, i ha etzibat: "Aquest tipus de jocs polítics no hi tenen cabuda".

Malgrat que fonts sindicals asseguren que SIGEN-USOC i UGT tenen una majoria que faria possible, en cas que volguessin signar un hipotètic acord amb l'empresa, Martin ha insistit a posar tota la pressió sobre CCOO.

De fet, fonts de SIGEN-USOC han precisat a Efe que encara que estan oberts a estudiar la doble escala salarial, volen un compromís en el qual s'augmenti el nombre de treballadors indefinits a canvi d'aquesta concessió.

Martin, de la seva banda, ha assegurat que Nissan no està oferint "salaris d'esclau" i que per això no entenia la posició "frustrant", "decebedora" i "intransigent" de CCOO, i ha assegurat que allò que el preocupa d'aquest sindicat és que "s'atrinxeri" i es negui a un acord.

També Martin ha assegurat que 19.900 euros l'any és un "molt bon sou" a Espanya, i que està per damunt del que paguen altres competidors.

Fonts sindicals interpreten l'apel·lació constant a CCOO que Nissan creu clau forçar el sí d'aquest sindicat perquè UGT no es vegi despenjada i a la vegada per tenir pau sindical a la fàbrica.

Nissan ofereix fabricar aquest nou turisme a Barcelona perquè la planta de Sunderland fabricarà el primer cotxe compacte de la marca de luxe Infinity, a partir de 2015, i ja està al màxim de la seva capacitat.

Segons Martin, el temps apressa perquè el cotxe ha d'estar al mercat a mitjans del 2014, uns missatges que els sindicats emmarquen en l'estratègia negociadora de pressió de Nissan.

stats