Enginyers de Volkswagen admeten haver manipulat els motors

Els directius de la companyia tenen por de viatjar als Estats Units per la investigació que es fa a Nord-amèrica

Diversos enginyers de Volkswagen han admès la manipulació de les dades d'emissions de diòxid de carboni (CO2). Aquests enginyers argumenten que era difícil aconseguir els exigents objectius que havia fixat l'ex president executiu, Marin Winterkorn, segons ha informat aquest diumenge el diari 'Bild am Sonntag".  Winterkorn va deixar el càrrec arran del  primer escàndol de les emissions excessives de diòxid de nitrogen dels motors dièsel descobert als Estats Units.

El diari alemany indica que els enginyers de la Volkswagen haurien manipulat la pressió dels neumàtics, i també la barreja d'oli del motor amb el combustible dièsel per aconseguir que gastessin menys combustible. Un engany que s'hauria iniciat el 2013 i que s'ha allargat fins a aquest any.

Segons els diari alemany, "els empleats van indicar en una investigació interna que hi va haver irregularitats en la determinació de les dades de consum de  combustible", i ara s'investiga com va succeir això, va dir un portaveu de la companyia d'automoció, d'acord amb la informació de l'agència Reuters. Aquest portaveu no va voler fer comentaris sobre la informació publicada per 'Bild'.

Volkswagen va admetre dimarts que havia subestimat els consums i emissions de  diòxid de carboni de prop de 800.000 vehicles venuts a Europa i més tard va dir que  pagaria la factura d'impostos addicionals carregats als conductors com a conseqüència d'això. L'última acusació ha aprofundit una crisi que va esclatar al setembre, quan Volkswagen va admetre que havia manipulat proves per a les emissions d'òxid de nitrogen als Estats Units. 

Segons la informació del 'Bild', Winterkorn va dir al saló de l'automòbil de Ginebra del 2012 que Volkswagen volia reduir les emissions de CO2 un 30% fins al 2015, i els enginyers de la companyia no es van atrevir a dir-li que això seria difícil d'aconseguir.

Els advocats de Winterkorn no han fet comentaris sobre aquesta informació que publica el 'Bild', segons la qual un enginyer de Volkswagen a la seu central de Wolsburg, que treballa en el departament de recerca i desenvolupament (R+D), hauria trencat el seu silenci a final d'octubre. La companyia hauria pensat suspendre d'ocupació aquest enginyer, però després l'hauria deixat quedar-se pel pas valent que havia fet amb les seves revelacions.

Por de viatjar als Estats Units

D'altra banda, directius de Volkswagen estan preocupats per haver que viatjar als Estats Units i, de fet, argumenten que a un dels empleats que va viatjar a aquest país se li ha confiscat el passaport, segons informa l'agència Reuters citant la publicació alemanya ' Süddeutsche Zeitung', que atribueix la retirada del passaport a la possibilitat que el directiu intenti evitar un interrogatori per l'escàndol dels motors dièsel.

Un portaveu del grup alemany va dir que els empleats de Volkswagen "encara estant viatjant als Estats Units" i va titllar d' especulacions qualsevol altra informació. Sobre la possibilitat que el nou president del grup d'automoció, Matthias Müller, viatgi aviat als Estats Units, el diari alemany indicava que era poc probable i atribuïa a una persona de l'administració del grup el comentari de que cal "seguretat jurídica" abans que voli cap als Estats Units.

 

Més continguts de