Mango inaugura un magatzem a Mèxic i preveu obrir 12 botigues al país en dos anys

L'empresa ja té 35 punts de venda al país nord-americà 

La firma de moda Mango ha posat en marxa un nou magatzem logístic a Mèxic, país on preveu obrir una dotzena de botigues en els pròxims dos anys, fins arribar al mig centenar, juntament amb l'empresa El Palacio de Hierro.

La instal·lació logística, de 2.200 metres quadrats, està ubicada a l'estat de Mèxic i permetrà a Mango oferir nous serveis d'entrega de les comandes en línia. "L'objectiu és poder fidelitzar els clients mexicans oferint-los una millor experiència de compra", diuen a Efe fonts de la companyia que presideix Isak Andic.

Amb aquest ja són nou els magatzems amb què Mango gestiona la seva operativa de comerç electrònic, que el 2018 va suposar el 20% de la facturació del grup. El seu centre logístic principal està situat a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental), on Mango té el centre d'operacions, però la cadena també disposa d'instal·lacions en països com els Estats Units, la Xina, Rússia, Corea, Turquia o Alemanya. Des de la companyia remarquen que tots són mercats que "han generat prou volum per deslocalitzar l'operació".

Noves botigues

Mango, que té 35 punts de venda a Mèxic, també té previst posar en marxa un pla d'expansió que preveu obrir almenys dotze botigues abans de finals del 2021.
La firma catalana durà a terme aquestes obertures al costat del seu soci local El Palacio de Hierro, un grup amb 130 anys d'història que és propietari de botigues departamentals però que també opera boutiques de marques internacionals.

Nou gir de Mango: tancarà 50 locals i redueix la plantilla de Kids

top 3 de tot el continent americà en termes de facturació", afirma a Efe el director general de la companyia, Toni Ruiz.

Mango va tancar l'exercici 2018 amb unes pèrdues de 35 milions d'euros, dos més que l'any anterior, malgrat haver augmentat les vendes un 1,8%, fins arribar als 2.233 milions.
La cadena, immersa en un procés de transformació digital, ja obté el 77% dels ingressos de l'activitat internacional, mentre que el 23% restant correspon al mercat espanyol, que continua sent el primer en vendes.