Economia 25/03/2016

Nestlé llança a Catalunya una línia de productes flexiterians

La prova pilot d’aquesta nova gamma comença l’1 d’abril

Elena Freixa
2 min
La intenció de la companyia és estendre aquesta gamma a tot Espanya.

La multinacional suïssa Nestlé assaja a Catalunya el llançament d’una nova gamma de productes sense carn, aptes per als consumidors que volen reduir la proteïna de carn de la seva dieta, els anomenats flexiterians, segons explica a l’ARA el director general de Nestlé España, Laurent Dereux. La prova pilot d’aquesta nova gamma comença l’1 d’abril al mercat català, però la voluntat és estendre’n les vendes al mercat espanyol en els pròxims mesos. Dereux no dóna cap més detall sobre la nova oferta de productes flexiterians.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El directiu defensa que aquest projecte segueix una de les tendències principals del consum: la de la dieta sana. “La necessitat d’una bona nutrició és més forta que mai i volem acompanyar-la”, explica Dereux. Segons diu, altres línies en què treballa la multinacional tenen a veure amb la reducció del gluten als seus productes, no només per als celíacs sinó per als qui, sense ser-ho, consumeixen menys gluten. Fa tres mesos Nestlé ha començat a vendre pizzes Buitoni congelades sense gluten i té cereals i cacau en pols Nesquik lliures d’aquesta substància.

En un moment en què les autoritats tenen al punt de mira ingredients com el sucre, i quan s’especula en diferents mercats amb un impost que gravi els productes que en contenen en excés, l’empresa defensa que també ha millorat la composició d’alguns dels seus clàssics, com els cereals de l’esmorzar, que ara contenen menys sucre. També ha substituït edulcorants artificials per altres de naturals en aquests productes i, en el cas dels productes per a nens com alguns gelats, s’han rebaixat les calories per unitat.

Creixement sòlid

La filial espanyola de Nestlé va créixer l’any passat un 5% en vendes, fins als 2.166 milions. D’aquests, 1.500 s’expliquen per les vendes al mercat espanyol, que van augmentar quasi un 3% interanual. La resta correspon a exportacions des de les fàbriques instal·lades a Espanya. L’exportació explica un 28% dels ingressos totals de l’any passat. La inversió feta a les plantes de producció locals va ser de 60 milions i va anar a parar principalment a la fàbrica de cafè de Girona i a la de la Penilla, a Cantàbria, que produeix xocolata.

stats