La febre de Pokémon Go duplica el preu de Nintendo

La tecnològica nipona ja val 33.250 milions d'euros, el doble que fa una setmana

Nintendo val ara el doble que fa deu dies. La febre de la caça de Pokémons pel carrer no només ha revolucionat milions d'usuaris arreu del món, sinó que ha disparat les accions de Nintento, l'empresa japonesa responsable d'aquest joc. Aquest dimarts només al primer tram de la jornada els títols de la tecnològica nipona s'encarien un 10,79%, fins a arribar als 30.780 iens per acció, més del doble dels 14.380 iens amb què va tancar la sessió el 6 de juliol, el dia abans de l'estrena d'aquest joc. 

Així doncs, des del 7 de juliol els títols de la companyia amb seu a Kioto s'han revaloritzat més d'un 114%. La seva capitalització també s'ha duplicat fins als 3,9 bilions de iens (33.250 milions d'euros), un creixement de gairebé dos bilions de iens (17.060 milions d'euros) en una setmana i mitja. 

«Compte, el que tens al voltant no són pokémons»

És l'escalada més important de l'empresa en els últims deu anys i respon a l'enorme èxit de Pokémon Go, el joc que permet que els usuaris busquin i cacin aquestes criatures fantàstiques en escenaris reals a través del telèfon mòbil i que s'ha convertit en l'aplicació més descarregada tant a iOs com a Android a tots els mercats on està disponible: els Estats Units, el Canadà, Austràlia, Nova Zelanda i gairebé tot Europa. 

Val a dir, però, que l'empresa que distribueix el joc no és propietat de Nintendo, com a mínim no majoritàriament. The Pokémon Company és la distribuïdora, i Niantic la desenvolupadora del joc. Totes dues són filials de propietat no majoritària de Nintendo.