Els pilots de Vueling treballaran més dies per tirar endavant la temporada

El sindicat Sepla recorda que ja es van oferir a "cedir dies lliures" en preveure un possible col·lapse durant l'estiu

Malgrat que en un principi la direcció de Vueling no va acollir el pla de producció que el sindicat de pilots Sepla havia presentat fa un mes advertint del possible col·lapse operatiu d'aquesta temporada d'estiu, les pressions han obligat l'aerolínia catalana a rectificar. Segons ha comunicat aquest dimecres la companyia, i tal com ha confirmat a l'ARA un portaveu del Sepla, des d'ara fins al setembre els pilots cediran alguns dels seus dies lliures amb l'objectiu de tirar endavant l'operativa d'aquesta temporada d'estiu. 

Vueling ha inclòs aquesta mesura dins el pla de contingència que el ministeri de Foment va reclamar-li dilluns en la reunió que el president de l'aerolínia, Javier Sánchez-Prieto, va mantenir amb la ministra Ana Pastor. "Sepla se suma a les diverses mesures adoptades per Vueling per disposar de més recursos i fer front a les diferents incidències operatives que puguin afectar la puntualitat de l'empresa", diu Vueling en un comunicat. 

Javier Sánchez-Prieto: "Hem fallat"

Val a dir que en el seu comunicat Vueling no especifica de quina manera els pilots donaran suport a la companyia, però Sepla, per la seva banda, aclareix que la mesura consisteix a cedir diversos dels seus dies lliures per "tirar endavant la producció". I, de fet, una portaveu dels pilots aclareix que aquest col·lectiu ja va presentar aquesta proposta fa un mes. 

Concretament, els pilots tenen set dies lliures cada mes segons la directiva europea i, després de la reunió d'aquest dimecres, han acordat cedir-ne entre quatre i sis cada mes durant els mesos de juliol, agost i setembre a canvi d'una remuneració extra i de la possibilitat de recuperar-los la temporada d'hivern. 

El comunicat de la companyia recull les declaracions del president, que afirma que "es tracta d'una mostra més del compromís dels treballadors de Vueling per millorar l'atenció als passatgers", i continua agraint "als nostres tripulants l'alt grau d'implicació i professionalitat que han demostrat aquests dies per fer front als imprevistos i recuperar la normalitat". En declaracions a l'ARA, Prieto va afirmar aquest dimarts que s'estava estudiant l'opció de " flexibilitzar els dies de feina dels pilots" per aconseguir ser més productius. 

Per la seva banda, una portaveu dels pilots ha afirmat a l'ARA que " entenem que l'actual junta directiva no en té la culpa, sinó que va ser un problema de gestió de l'antiga direcció, i per això volem col·laborar". 

En aquest sentit, cal recordar que els pilots de Vueling fa un any que intenten acordar una renovació del seu conveni laboral amb la companyia, una de les altres assignatures pendents que va deixar la gestió d'Álex Cruz, ara president de British Airways. Tot i això, des del sindicat afirmen que ara per ara la prioritat és tirar endavant l'operativa d'aquest estiu i que la signatura del conveni queda en pausa. 

Brussel·les no preveu intervenir

Per la seva banda, la Comissió Europea, a través de la seva portaveu comunitària de transport, Anna-Kaisa Itkonen, ha afirmat que "estan al cas de la situació que viu l'aerolínia espanyola de baix cost, però que no tenen la intenció d'avaluar ni intervenir perquè ho consideren un assumpte de competència nacional. "Hem estat informats de la situació, però no tenim res a dir, a banda que l'aplicació dels drets dels passatgers recau en els estats membres", ha dit Itkonen.