24.000 afectats més en un altre dia per oblidar

El 65% dels vols de Vueling des del Prat van patir ahir retards o cancel·lacions

Qui vulgui volar amb Vueling aquests dies sap que té moltes probabilitats de tenir problemes. Ahir els afectats per retards i cancel·lacions es van tornar a comptar per milers. En concret, unes 23.000 persones van veure endarrerida l’hora de sortida del seu avió i 1.000 més es van trobar amb el vol cancel·lat, segons els càlculs realitzats per aquest diari a les vuit del vespre. Això es tradueix en el retard de 97 vols i la cancel·lació de quatre més. En total, hi va haver 101 vols afectats dels 154 que Vueling va operar ahir amb sortida des del Prat, de manera que el 65% dels avions van tenir alguna d’aquestes incidències.

Aquests registres, però, només tenen en compte els vols que sortien des de Barcelona. El nombre d’afectats en realitat és superior si s’hi inclouen els avions que tenien el Prat com a destinació o els vols que fa Vueling entre ciutats que no són catalanes.

En comparació amb divendres, el nombre de vols afectats va ser inferior, però la proporció va ser més alta. És a dir, els vols amb alguna afectació van ser 101 ahir, set menys que divendres, però divendres Vueling havia operat 194 vols amb sortida des del Prat, mentre que ahir només n’hi va haver 154.

Problemes amb les maletes

A part dels problemes d’horaris, una altra incidència denunciada pels usuaris en les últimes setmanes era la pèrdua de les maletes, que generalment es recuperaven passats uns dies. El més sorprenent, però, és que resulta poc habitual que s’extraviïn les maletes quan es tracta de vols directes i de curt radi, com Eivissa-Barcelona. De totes maneres, tant divendres com ahir, fins i tot els usuaris d’altres companyies podien tenir problemes amb les maletes a causa de la vaga que feien els treballadors de Swissport, que s’encarrega del handling (gestió d’equipatge) de diverses aerolínies del Prat.

Què puc fer si tinc una incidència?

En cas de retard

Segons l’Agència Catalana de Consum, si el retard supera les dues hores el passatger té dret a menjar, beguda i allotjament quan sigui necessari. Si supera les tres hores, hi ha una compensació econòmica automàtica, que es fixa en funció de la distància del vol. Si són menys de 1.500 km, són 250 euros; per menys de 3.500 km, 400 euros; i per als vols que superin aquesta distància, 600 euros (si no és que és un vol a la UE, que serien 400 euros). Si supera les cinc hores, el passatger té dret a la devolució de l’import del bitllet.

En cas de cancel·lació

El client té dret que li paguin en bitllet o a tenir un mitjà de transport alternatiu gratuït. A més de menjar i allotjament, té dret a una compensació econòmica idèntica a la dels retards.