Economia 08/02/2021

Les ambulàncies La Pau fan el salt a Euskadi i facturaran 55 M€

2 min
La cooperativa badalonina va ser fundada el 1983.

BarcelonaEl sector sanitari ha viscut una sacsejada inèdita des de l’esclat de la crisi del covid-19. Empreses com la cooperativa d’ambulàncies La Pau han hagut d’adaptar l’operativa a un escenari totalment incert. Tot i així, el grup fa un bon balanç del 2020, com l’any en què ha consolidat el seu primer desembarcament fora de Catalunya. La cooperativa es va adjudicar l’any passat una licitació pel transport sanitari urgent a Euskadi i durant el 2021 hi sumarà la del transport no urgent.

En el cas del primer contracte, La Pau operarà 60 noves unitats amb una plantilla de 330 treballadors. Així doncs, gestionarà el transport sanitari urgent amb el servei per a tota la província d’Àlaba i el marge dret de Bilbao i la licitació implicarà una facturació anual addicional de 13,5 milions d’euros. Pel que fa al transport sanitari no urgent -per exemple, els desplaçaments a domicilis per fer visites de diàlisi-, la cooperativa comptarà amb una flota de 242 vehicles i 400 empleats. El contracte correspon també a tot Àlaba i també Biscaia i representarà uns ingressos de 24 milions anuals. En total, doncs, el desembarcament de La Pau a Euskadi suposa que la cooperativa passarà de facturar els 20 milions d’euros actuals (només a Catalunya) a 55 milions.

A part d’assajar el seu model fora de terres catalanes, el grup amb seu a Badalona també ha aprofitat l’arribada a Euskadi per introduir per primera vegada les ambulàncies elèctriques a la seva flota. Les provarà en el transport no urgent i de moment introduirà 115 vehicles lliures d’emissions. “Ja es donen les circumstàncies suficients per donar un servei bo, és una aposta que fem amb coneixement de causa”, explica a l’ARA Vicenç Chicharro, president de la cooperativa.

Noves adjudicacions

La Pau va néixer el 1983 fundada per un grup de voluntaris de Protecció Civil que van decidir crear un grup d’ambulàncies quan a Catalunya encara hi havia poques empreses en el sector. Cal tenir en compte que en el transport sanitari les empreses que treballen en concert amb l’administració subroguen els treballadors, és a dir, “hereten” la plantilla de l’anterior adjudicatari perquè el personal no canviï a cada concurs. “Creiem que el nostre futur passa per créixer i no dependre d’un sol contracte”, preveu Chicharro.

stats