Automoció

El boom del cotxe xinès arriba al Port de Barcelona: es disparen un 36% les importacions

Les matriculacions de models del país asiàtic dels últims nou mesos s'han gairebé duplicat

Cotxes nous a les instal·lacions del Port de Barcelona.
2 min

BarcelonaEl boom del cotxe xinès, impulsat sobretot pels models electrificats, ja repercuteix directament en el tràfic de mercaderies al Port de Barcelona. Segons ha informat la infraestructura aquest dimecres, el tràfic de vehicles ha augmentat un 3,5% entre el gener i el setembre. Un augment que va directament relacionat amb l'increment de vendes a Europa dels cotxes xinesos. De fet, d'aquest tràfic registrat en els últims nou mesos el gruix són importacions, que han crescut un 36%.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El mateix Port de Barcelona ha atribuït aquest fort increment a diversos factors, entre els quals el "repunt de les vendes d'automòbils al mercat europeu i la seva arribada, en bona part procedents de la Xina". A aquest fet també s'hi suma la recuperació des de mitjans d'any de la capacitat en els serveis de vaixells car-carrier.

S'ha de tenir en compte que, fins al setembre, les vendes de cotxes xinesos continuen liderant el mercat mundial, especialment al sector de vehicles elèctrics (VE), amb un augment del 24,6% en comparació del mateix mes de l'any anterior. BYD lidera les vendes globals amb 2,36 milions d'unitats i un creixement interanual del 31,7% fins al setembre. Al mercat espanyol, MG continua sent la marca xinesa més venuda, impulsada per models com el MG ZS.

Al mercat espanyol, fins al setembre les vendes de cotxes xinesos han augmentat significativament, i representen al voltant del 6,55% del total del mercat, amb 66.608 unitats matriculades, gairebé el doble que el mateix període de l'any anterior.

Pel que fa al tràfic total de mercaderies al Port de Barcelona, del gener al setembre es van registrar 52,3 milions de tones, un 1,6% menys que en el mateix període del 2024. El tràfic total de contenidors segueix la tendència dels últims mesos. Els contenidors plens d'importacions i exportacions van créixer un 5,6%, principalment per l'increment de les importacions de països com la Xina, Turquia, l'Índia, el Vietnam o Bangladesh, així com l'augment de les exportacions cap als Estats Units, els Emirats Àrabs Units, Mèxic, l'Aràbia Saudita, l'Índia i Corea del Sud, entre d'altres. Així, els contenidors d'importació creixen un 6,2%, mentre que els d'exportació un 5,2%.

No obstant això, el volum total de tràfic de contenidors va registrar un descens del 5,1%, per la baixada dels contenidors de trànsit (−15,5%). Els granels sòlids també retrocedeixen, concretament un 12,8%, malgrat el bon comportament de segments com els minerals no-metàl·lics (+98%).

Passatgers i creueristes

Quant al tràfic de passatgers, l'increment se situa en un 6,5%. Fins al setembre, els ferris han transportat un total d'1.521.714 passatgers. Pel port també hi han passat 3.076.661 creueristes, dels quals 1,8 milions van visitar la ciutat de Barcelona. Al mes de setembre el nombre de creueristes ha patit un descens del 4,2% respecte al mateix mes del 2024.

stats