BYD trenca la gran barrera del cotxe elèctric: fa la recàrrega en cinc minuts
La marca xinesa BYD desenvolupa la Super e-Platform, que equipara la càrrega elèctrica a fer gasolina
BarcelonaEl fabricant de vehicles elèctrics xinès BYD ha presentat la seva nova super e-platform que permet carregar un cotxe elèctric i dotar-lo de fins a 400 quilòmetres d'autonomia en només cinc minuts, gairebé el mateix que es triga a fer gasolina en un cotxe de combustió normal.
La nova super e-platform –que agrupa el motor, l'electrònica de control i la bateria en una única estructura incrustada al xassís– compta amb una millorada potència màxima de càrrega de 1.000 volts que permet recarregar dos quilòmetres d'autonomia per segon, aconseguint la velocitat més ràpida de càrrega del món fins ara.
La nova arquitectura d'un únic motor amb potència de 580 kW/789 CV s'inclourà en els dos nous dissenys de la marca xinesa, el Han L i el Tang L, que es llançaran els mesos vinents al mercat xinès únicament.
Així mateix, la super e-platform també presenta la flash charging battery (bateria de càrrega ultraràpida) de BYD, que permet assolir un corrent de càrrega màxim de 1.000 ampers. Per suportar aquestes elevades taxes de càrrega, BYD ha desenvolupat conjuntament una nova generació de xips de potència de carbur de silici (SiC) que permeten una tensió nominal de fins a 1.500 volts.
"Per eliminar del tot l'ansietat per la càrrega d'alguns usuaris, l'objectiu és fer que la recàrrega dels vehicles elèctrics sigui tan ràpida com proveir un cotxe de gasolina i aconseguir la paritat combustible-electricitat quant a velocitat de càrrega", va comentar el president i fundador de BYD, Wang Chuanfu.
Noves estacions de recàrrega
BYD ha llançat també el seu primer sistema de càrrega ultraràpida que, segons la marca, serà capaç d'oferir una potència màxima de 1.360 kW. Amb vista al futur, la companyia d'origen xinès es planteja construir més de 4.000 estacions amb aquest tipus de càrrega a la Xina, juntament amb el desenvolupament d'una innovadora tecnologia de càrrega dual que pot actualitzar instantàniament els carregadors ràpids i els supercarregadors a carregadors ultraràpids.
Aquest nou sistema, en definitiva, podria redefinir la mobilitat elèctrica els pròxims anys. Això podria suposar un altre avenç més de la Xina pel que fa al lideratge en l'electrificació del sector de l'automoció. En el cas de BYD, aquest avenç podria suposar l'assalt a la primera posició del mercat de vehicles 100% elèctrics després de vendre 4,27 milions d'unitats el 2024. L'any passat només el van separar 25.000 unitats respecte de Tesla.