Automoció
Economia  /  Automoció 21/10/2022

Nerviosisme a Volkswagen pel retard en la resolució del PERTE del cotxe elèctric

La planta de bateries de Sagunt està pendent de l'assignació de recursos

2 min
El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig (2n d); el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths (e); l'expresident de Volkswagen, Herbert Diess (2n e), i l'expresident del consell d'administració de Seat, Thomas Schmal (d).

BarcelonaEl retard en la resolució del PERTE VEC (projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica en el sector del vehicle elèctric i connectat) ha provocat nerviosisme al grup Volkswagen, ja que una part de les ajudes haurien d'anar a la projectada planta de bateries de Sagunt, que forma part de la cadena de valor del cotxe elèctric per al grup que pretén fabricar cotxes elèctrics a partir del 2025 a la planta de Seat a Martorell i a la de Volkswagen a Landaben (Navarra).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El mitjà especialitzat La Tribuna de la automoción assegurava aquest dijous que el grup Volkswagen s'estaria plantejant retirar el projecte, que té una inversió prevista de 3.000 milions d'euros. Fonts de Seat han assegurat a l'ARA que s'està esperant la resolució del PERTE, mentre que fonts del ministeri d'Indústria asseguren que no faran cap valoració fins que es publiquin les resolucions en els pròxims dies. Fonts de Seat asseguren que la resolució del PERTE és "urgent" i, un cop es publiqui, Seat, el grup Volkswagen i els seus 60 socis que opten a les ajudes "prendran una decisió".

Segons La Tribuna de la automoción, Volkswagen estaria sospesant retirar el projecte per considerar insuficient l'assignació de fons, ja que la companyia alemanya esperava rebre uns 700 milions d'euros quan l'assignació provisional n'hi donava entre 300 i 380 milions. Fonts sindicals de Seat han detallat que "hi ha negociacions en marxa" i que aquestes informacions "s'han de prendre amb cautela", si bé han reconegut que dins del consorci alemany hi ha “nerviosisme” per l'endarreriment en la resolució del PERTE i la consegüent assignació de recursos. Tanmateix, fonts coneixedores de les negociacions han assegurat que no es decidirà res fins que hi hagi la resolució.

La planta de bateries de Sagunt forma part del pla d'electrificació del grup Volkswagen a Espanya, conegut com el pla Future: Fast Foward (F3), que preveu una inversió total d'uns 10.000 milions d'euros, i del qual la planta de bateries de Sagunt, amb una inversió d'uns 3.000 milions, forma part.

El passat mes de maig, després d'anunciar la ubicació de la planta, es va fer un acte a Sagunt amb la participació del president del govern espanyol, Pedro Sánchez; el cap del govern valencià, Ximo Puig; l'aleshores president del grup Volkswagen, Herbert Diess; el que era en aquell moment president del consell d'administració de Seat, Thomas Schmall, i el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. Aquest últim, en una recent entrevista a l'ARA, expressava la seva satisfacció perquè Espanya tindria la primera planta de bateries del grup fora d'Alemanya.

stats