Automoció

El Saló Ocasió torna aquest 2025 amb un nou organitzador

El Gremi del Motor entoma la mostra després de la cancel·lació de l'edició del 2024

Vista general de la 41a edició del Saló Ocasión, el saló de vehicles de segona mà celebrat a la Fira de Barcelona.
2 min

BarcelonaEl Saló Ocasió tornarà a omplir de cotxes quilòmetre zero, seminous i d'ocasió el recinte firal de Montjuïc des de demà i fins al dilluns dia 8, festivitat de la Puríssima. Aquesta mostra torna després de la sobtada cancel·lació de l'edició del 2024, però amb un canvi en l'organització. Si fins a l'edició cancel·lada del 2024 la mostra l'organitzava la Fira de Barcelona amb Fecavem, la patronal catalana de la distribució de l'automoció, aquesta edició del 2025 l'organitza el Gremi del Motor.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El president d'aquest Gremi, Jaume Roura, ha explicat a l'ARA la filosofia d'aquest canvi en l'organització. "No és una fira per presentar producte, sinó un saló per a la venda. Els expositors van a vendre, i l'organització anterior pensava més en un saló de presentació", explica. Segons Roura, l'edició del 2024 es va suspendre "perquè els costos no compensaven la seva participació als expositors". "S'ha buscat un model més adaptat a la reducció de costos", indica el president del Gremi.

El saló d'aquest any comptarà amb més de 25 expositors, de múltiples marques, i més de 2.000 vehicles a la venda. Entre els cotxes a la venda, a més dels quilòmetre zero i els de demostració, també n'hi ha de procedents de flotes i d'empreses de rènting. Per a Roura, el saló permetrà trobar oportunitats en un moment de canvi en la mobilitat. Així, es poden trobar cotxes elèctrics, híbrids endollables, híbrids o de combustió. "Qui tingui la necessitat de canviar de vehicle o de modificar la seva mobilitat trobarà el que busca", assegura.

Estoc suficient

Un dels expositors, Víctor Cabrafiga, de Quadis, destaca que aquest any el mercat del cotxe seminou i d'ocasió està anant força bé, i indica que el final d'any és un bon moment per comprar-se un d'aquests vehicles, ja que l'estoc augmenta perquè les marques i els concessionaris han de vendre els cotxes d'automatriculació i demostració, i les flotes aprofiten per renovar-se.

A més, Cabrafiga destaca que aquests vehicles seminous poden ajudar a rejovenir el parc automobilístic català i espanyol, que són dels més envellits d'Europa, cosa que millora la seguretat a les carreteres i, alhora, disminueix les emissions del transport.

stats