Automoció

Seat tanca Mó, el servei de moto compartida a Barcelona

La companyia argumenta els costos elevats i la manca de rendibilitat

2 min
Aplicació Seat Mo

BarcelonaSeat Mó, la filial de mobilitat de l'automobilística Seat, ha decidit posar fi al servei de moto compartida de la ciutat de Barcelona, que va començar a funcionar el 2020. A partir de l'1 de març la companyia deixarà de prestar servei de motorsharing a la capital catalana, segons ha informat la mateixa empresa a través del mail i l'app als seus usuaris.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La decisió obeeix, bàsicament, a dos aspectes. D'una banda, els elevats costos operatius del negoci i, d'una altra, la manca de rendibilitat, segons fonts de la companyia. Aquestes mateixes fonts han dit que Seat "continuarà treballant per oferir opcions de mobilitat adaptades a les necessitats actuals del mercat".

"Després de molts viatges compartits, ha arribat el moment de conduir cap a noves aventures", ha indicat la companyia als usuaris. En la comunicació s'assegura que a partir de l'1 de març es deixarà de prestar el servei de motorsharing a Barcelona: "Junts hem fet més d’1,8 milions de viatges, 24,7 milions de minuts (17.133 dies) i hem pogut contribuir plegats a mitigar el canvi climàtic gràcies a les 230 Tn de CO2 que hem estalviat amb les nostres solucions de mobilitat elèctrica". 

La companyia també diu que els usuaris poden consumir el crèdit de viatges que tinguin fins al 29 de febrer i, en cas de no consumir-los, l'import equivalent serà reintegrat a la targeta de crèdit de cada usuari lligada a l'aplicació en un màxim de trenta dies. La companyia assegura que mantindrà operatiu l'equip d'atenció al client fins al 31 de març, alhora que ofereix als seus clients les motos de Seat: "Els nostres e-scooters continuaran disponibles per a la venda al millor preu i condicions de finançament per a tu a la nostra web".

Seat Mó era una de les empreses operadores que van rebre una adjudicació de llicència per operar el servei de motosharing convocat per l'Ajuntament de Barcelona. El concurs va aixecar polèmica per la limitació a les flotes de cada operador, que van ser repartides amb el mateix nombre de motos tot i que hi havia empreses que ja estaven oferint el servei de lloguer per minuts. Tot i això, les llicències corresponents a algunes de les empreses operadores que van renunciar-hi o que han tancat els mesos anteriors han estat recol·locades entre la resta.

Barcelona era l'única ciutat on funcionava Seat Mó amb el motosharing. Seat ja va protagonitzar una experiència en el servei de cotxes de lloguer mitjançant la compra de l'empresa Respiro de Madrid, que finalment va cessar l'activitat també per falta de rendibilitat.

stats