Turisme
Economia 15/08/2022

La cadena hotelera Smart Rooms preveu triplicar la facturació fins als 22 M€

Esperen arribar a les 2.000 habitacions en cinc anys i explotar el 'coliving' a l'Amèrica Llatina

2 min
Oriol Serra, cofundador i conseller delegat de Smart Rooms Company

BarcelonaEl grup català Smart Rooms no és una cadena hotelera convencional. El seu fundador i conseller delegat, Oriol Serra, prové d'una família d'hotelers del Pallars Jussà, i el seu somni sempre havia sigut muntar el seu propi hotel a Barcelona. Fa deu anys finalment ho va aconseguir: amb un amic va cofundar Smart Rooms, una gestora hotelera que, malgrat la pandèmia i les conseqüències que ha tingut per al turisme, ha seguit expandint-se per tot el món i el 2022 preveu facturar 22 milions d'euros, el doble que el 2019 i el triple que els 6 milions de vendes del 2021.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Primer, però, Serra va treballar en projectes turístics i residencials per tot el món, assessorant cadenes hoteleres, i després va estar uns anys portant l'hotel familiar. Aquesta experiència i coneixement del sector va fer que Serra tingués clar com volia diferenciar-se de la resta. "Ens basem en l'experiència de viu com un natiu, amb l'objectiu que els turistes trobin dins l'hotel l'essència de la ciutat que visiten i un servei immillorable", explica Serra.

Una ullada pel Yurbban de la rambla de Catalunya, un dels seus hotels al centre de la capital catalana, evidencia aquesta intenció: les parets llueixen quadres i fotografies d'artistes locals, el menjar que s'ofereix és tradicional de la zona i l'hotel proposa activitats i tallers basats en la cultura barcelonina. A més, actualment estan en fase de construcció del restaurant de l'hotel, pel qual han fet una inversió de 600.000 euros i amb el qual esperen "reivindicar l'essència de la Rambla, on ara hi ha molts llocs de menjar ràpid i pocs mediterranis tradicionals".

Estades llargues i residències d'estudiants

Smart Rooms té un model de negoci que va més enllà dels hotels. La seva altra línia de negoci, The Spot, es basa en estades a més llarg termini i gestiona residències d'estudiants i espais de coliving. En aquests deu anys, la companyia ha obert negocis per tot Espanya, en llocs com Barcelona, Palma i Madrid, però també a Colòmbia, i la seva última obertura ha sigut a Miami, als Estats Units.

En total, Smart Rooms té més de 1.080 habitacions a tot el món i, segons explica el mateix Oriol Serra, la fi de la pandèmia i les ganes de viatjar de la gent s'evidencien amb les reserves: "Aquest any ja tenim entre un 20% i un 25% més de reserves que el 2019, abans de la pandèmia". En els pròxims cinc anys, esperen arribar a tenir un total de 2.000 habitacions arreu del món.

stats