Comerç
Economia 09/12/2021

Caprabo invertirà 100 M€ a Catalunya en els pròxims cinc anys

El fons txec EP BidCo, nou accionista de la cadena, vol impulsar el creixement del grup

ARA
2 min
Empleats de Caprabo al centre logístic de l'empresa a la Zona Franca de Barcelona.

BarcelonaCaprabo invertirà 100 milions d'euros en cinc anys a Catalunya, un increment del 70% de l'esforç inversor. La cadena de supermercats inicia la nova etapa amb l'entrada del nou soci txec EP BidCo, que va adquirir la meitat de la matriu de Caprabo, i un nou pla estratègic que inclou l'obertura de 80 nous supermercats i la "transformació" a finals del 2023 del 100% de la xarxa en "botigues de nova generació", segons ha anunciat l'empresa durant una visita del president del Govern, Pere Aragonès, a la plataforma logística de Caprabo a Barcelona.

L'esforç de la cadena de supermercats se sumarà a la inversió de 26 milions d'euros que han fet per posar en marxa la plataforma de distribució de productes frescos de 24.600 metres quadrats a la ZAL (zona d'activitats logístiques), que va començar a operar el juliol del 2020. Un dels pilars del nou pla estratègic, segons ha explicat el president del seu consell d'administració, Javier Amezaga, és l'aposta per la botiga online, que està donant bons resultats a la companyia. Actualment, el consum per internet suposa el 3,5% de la facturació total, un augment que es deu en part a l'esclat de la pandèmia, que va provocar un augment exponencial de les vendes de comerç electrònic en tots els sectors.

De cara al 2023, la cadena es proposa haver acabat el procés de transformació de tots els supermercats, en un projecte que requerirà una inversió superior als 60 milions d'euros. D'aquesta manera, el grup afronta un dels plans d'inversió de més envergadura dels últims anys, segons ha dit el director general de Caprabo, Edorta Juaristi. El director general de l'empresa alimentària ha destacat que Caprabo està en una etapa de transformació i creixement amb l'entrada del nou soci, que comparteix l'accionariat amb el grup cooperatiu basc Eroski. La cadena té pràcticament tota la xarxa comercial a Catalunya i dona feina a uns 6.000 treballadors.

En aquesta fase es vol potenciar especialment la plataforma Capraboacasa, que ara serà "més moderna, ràpida i eficient" i augmentarà en 1.800 els productes que ofereix, fins a arribar a les 12.000 referències, ha dit Juaristi en l'acte d'aquest dijous. La companyia també es marca com a prioritat potenciar el consum de proximitat en l'àmbit comarcal i no només del país en general. L'objectiu de Caprabo, segons Juaristi, és "vendre productes de proximitat de la comarca on ens trobem, amb l'objectiu d'enriquir l'entorn".

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha posat en valor aquesta "aposta" de Caprabo per Catalunya i ha remarcat que el mercat català és "viu, dinàmic i de futur", que aposta pel "producte de proximitat" i que disposa d'una producció alimentària "d'altíssim nivell". "Ens hem de marcar com a objectiu ser una de les potències alimentàries d'Europa", ha dit. El cap de l'executiu també ha destacat el compromís del Govern amb la digitalització i l'economia circular i ha advertit que, si es vol mantenir el nivell de consum i qualitat de vida, s'ha "d'anar cap a una reducció dràstica dels residus".

stats