El comerç electrònic a Espanya es va disparar un 26% el 2017

Mentre que alguns del sector de consum veuen com el seu creixement frena a poc a poc, el comerç electrònic manté un fort ritme d’expansió

La irrupció de les noves tecnologies també ha revolucionat els hàbits de compra més tradicionals. Mentre que alguns del sector de consum veuen com el seu creixement frena a poc a poc, el comerç electrònic manté un fort ritme d’expansió.

Segons un informe que va publicar ahir la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, l’any passat les vendes online a Espanya van superar per primera vegada els 30.000 milions d’euros, un 26% més que l’any anterior. De fet, des que la CNMC va començar a registrar dades sobre el comerç electrònic -l’any 2012-, el creixement de l’ e-commerce ha sigut sempre de dobles dígits. Durant els tres primers trimestres el creixement va ser superior al 20%, però entre octubre i desembre les vendes online van elevar-se fins a un 28%, coincidint amb un Black Friday i una campanya de Nadal que van posar a prova el comerç tradicional.

Al llarg del quart trimestre del 2017, els sectors d’activitat amb una participació més alta al comerç electrònic a Espanya van ser el de les agències de viatges, amb un 11% de la facturació total; el transport aeri, aglutinant un 8% de les vendes, i el sector de la moda, amb un 7%.

Com indiquen aquestes dades, una de les grans àrees de negoci online a Espanya és el turisme. De fet, aquest sector, que agrupa les agències de viatges, les companyies de transport aeri, terrestre, lloguer d’automòbils i els hotels, acapara el 65% de les compres que es fan des de l’estranger a webs de comerç electrònic espanyoles.

Tot i l’augment constant en la facturació del sector, les empreses espanyoles només es queden amb un de cada dos euros que es mouen a la xarxa. La meitat de les compres online a Espanya es fan a través de webs de portals forans, com ara Amazon o AliExpress.

Deficitaris en comerç electrònic

Un problema tradicional d’Espanya és el de tenir una balança comercial negativa -és a dir, que s’importa més del que s’exporta-. En aquest cas, el comerç electrònic tampoc és una excepció. Segons la CNMC, el dèficit comercial electrònic que es va registrar el quart trimestre del 2017 va ser lleugerament superior als 3.000 milions d’euros. Aquesta és la xifra més alta registrada de tota la sèrie històrica que recull l’estudi.

Més continguts de