Comerç
Economia Comerç 10/07/2023

Les franquícies catalanes van facturar prop de 7.000 milions el 2022

El sector de l'alimentació lidera la facturació i el nombre d'empleats

C.S.L
2 min
Gent fent compres al Portal de l’Àngel de Barcelona en una imatge d’arxiu.

BarcelonaLes franquícies catalanes van vent en popa. El conjunt de la xarxa de franquícies –establiments que utilitzen una marca ja establerta i els seus productes i serveis–, composta per 316 marques, va facturar 6.926 milions d'euros el 2022 i va donar feina a un total de 73.413 persones a tot Espanya. Així es desprèn de l'informe Les Centrals de Franquícia de Catalunya 2023, publicat aquest dilluns per l'Associació de Franquícies de Catalunya. Del total de les 316 marques analitzades, 257 són originàries de Catalunya i les 59 restants són d'origen estranger.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El nombre d'establiments oberts es va situar en 22.148, dels quals 15.572 operaven com a franquiciats i els 6.576 restants com a propis. En concret, els locals franquiciats van representar la major part del negoci, amb uns ingressos de 4.447 milions d'euros, mentre que els establiments de caràcter propi van facturar un total de 2.448 milions d'euros.

L'alimentació i la moda, al podi

Analitzant-les per sectors, les franquícies d'alimentació pugen al capdamunt del podi. És l'activitat que va aportar més ingressos, amb 2.780 milions d'euros i també la que va generar més llocs de treball, amb 23.486 empleats. La segueixen les franquícies catalanes de moda, que són les que tenen més marques (75) amb 1.176 milions d'ingressos generats i 7.223 llocs de treball creats. A continuació ve l'hostaleria, que va facturar 334,34 milions d'euros; les agències immobiliàries, amb 274,495 milions, i els serveis d'òptica, fotografia i audiometria, amb 247,619 milions. Els centres d'oci i les franquícies de serveis financers tanquen el rànquing amb una facturació més baixa, de 8,24 milions d'euros i 25 milions facturats, respectivament.

L'informe també revela que, a finals del 2022, 91 marques de franquícies catalanes operaven en 124 països i territoris internacionals aglutinant en conjunt 5.578 locals oberts. En aquest sentit, el sector de la moda liderava l'expansió internacional de les franquícies catalanes, amb vint marques en mercats exteriors que sumaven un total de 2.474 establiments repartits per 119 països. El seguia l'activitat hotelera amb 20 firmes operant fora d'Espanya a través de 143 locals implantats en 20 mercats. En tercer lloc se situava el sector de l'alimentació amb deu franquícies presents en 14 països amb un total de 94 establiments.

stats