Comsa Emte presenta als sindicats un ERO per a 141 treballadors
Barcelona.La poca activitat de construcció a Espanya està fent reduir encara més les empreses del sector. El grup català Comsa Emte, propietat de les famílies Miarnau i Sumarroca, ha plantejat als sindicats un expedient de regulació d'ocupació per acomiadar 141 treballadors, segons van explicar fonts sindicals al diari econòmic Expansión . Aquesta reducció de plantilla afectaria la filial d'instal·lacions mecàniques i suposaria l'acomiadament del 35% dels treballadors d'aquesta àrea, que en el 2011 -últim any disponible en dades- va facturar 150 milions d'euros.
Un cop plantejat l'ERO, la direcció de l'empresa i els sindicats començaran a negociar els termes de l'ajust i tindran fins a finals d'abril per buscar un acord. L'expedient de regulació afectarà els centres de treball de Badalona i Esplugues de Llobregat, a Catalunya, així com els de Madrid, València, Biscaia i Sevilla.
En els últims mesos, la constructora d'infraestructures catalana ha presentat diversos ERO, tant d'extinció com temporals, un dels quals també a la filial d'instal·lacions metàl·liques. Va ser l'estiu passat, quan 90 treballadors van patir un expedient temporal. De llavors ençà la situació de la companyia ha empitjorat a causa del daltabaix de l'obra pública a l'Estat, segons va justificar la companyia que presideix Jorge Miarnau i que té Carles Sumarroca com a vicepresident.
Aquest mateix any, al gener, Comsa Emte va pactar amb els representants dels treballadors l'acomiadament de 134 empleats d'una altra de les seves societats i va acomiadar també 45 persones d'IPT, la seva filial de telecomunicacions. El grup va facturar 2.159 milions d'euros el 2011 i actualment intenta renegociar un deute de 478 milions.