Economia 31/08/2016

Les vendes del gran consum creixen un 2,1% a Espanya el segon trimestre

L'augment de facturació als supermercats i hipermercats s'alenteix i marca el pitjor resultat des del juny de l'any passat

Europa Press
1 min
La prestatgeria d’un supermercat.  Els productes de marca blanca van créixer imparables durant la crisi i ara s’han estancat.

MadridLes vendes del sector de gran consum van créixer un 2,1% el segon trimestre de l'any, segons les dades de l'informe 'Growth Reporter' que la consultora Nielsen ha publicat aquest dimecres. No obstant, l'augment de les vendes als supermercats i hipermercats va marcar el pitjor resultat des del juny de l'any passat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Després d'un bon inici d'any, amb un increment del 3,1% fins al març, els tres mesos següents van registrar un creixement de les vendes més lent, principalment a causa del fre en la pujada dels preus, que només van augmentar un 0,4% gràcies a l'esforç de contenció del sector, segons Nielsen. En canvi, el volum de compres (en litres i quilos venuts) per part del consumidor va aguantar un bon ritme i va créixer un 1,7% el segon trimestre.

El mercat de gran consum espanyol va obtenir els millors resultats de les cinc grans economies europees el segon trimestre i el seu creixement va estar per sobre de la mitjana europea, que va augmentar un 0,8% en aquest període. Itàlia va créixer un 1,2% tot i la deflació que pateix el país, mentre que França i Alemanya van avançar a un ritme al voltant del 0,5% i el 0,3%, respectivament. D'altra banda, el Regne Unit va experimentar una caiguda de l'1,6%.

"És cert que el mercat del gran consum s'ha frenat respecte dels primers mesos de l'any, però cal tenir en compte que la cistella de la compra està més plena", ha apuntat el director d'Estudis per a la Distribució de Nielsen, Asís González de Castejón. En la seva opinió, l'increment del volum de les compres és "un molt bon resultat" en un mercat que perd massa crítica de consumidors.

stats