Economia 07/05/2015

El ‘cotxe connectat’ irromp al Saló de Barcelona

Seat equipa el nou Ibiza que començarà a vendre al juny amb més tecnologia compatible amb el mòbil i renova l’Alhambra

Elena Freixa
3 min
El president de Seat, Jürgen Stackmann, a la presentació del nou Ibiza al Saló de l'Automòbil de Barcelona. CÈLIA ATSET

BarcelonaEl Saló de l’Automòbil de Barcelona aixeca el teló avui i mostra la seva cara més optimista. Les 38 marques participants (quasi una vintena més que a l’edició de fa dos anys) confien a donar una empenta a les vendes gràcies als descomptes i a les ajudes que esperen que el govern espanyol aprovi avui, coincidint amb la inauguració oficial que farà el president de l’executiu, Mariano Rajoy, a Fira de Barcelona. Un element clau per seduir els compradors serà mostrar la cara més tecnològica dels nous vehicles que arriben al mercat. La connectivitat del vehicle, gran tendència actual al món de l’automoció, és un reclam transversal de tots els fabricants, des dels més luxosos fins als que s’orienten al gran públic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un primer tastet de fusió entre mòbil i cotxe va ser el Mobile World Congress del març, també a Barcelona. Els fabricants de cotxes van dividir efectius entre el Saló de l’Automòbil que es feia en paral·lel a Ginebra i el MWC, on hi havia els qui són els nous socis estratègics de la indústria automobilística: els gegants com Samsung o Google.

Seat s’ha reservat una novetat per al saló de la seva ciutat natal que va en aquesta línia i ahir va presentar un nou equipament tecnològic que permet “màxima compatibilitat” entre el vehicle i tot tipus de dispositius mòbils (Android o Apple). És un sistema que per primer cop incorporarà el nou Ibiza, que sortirà al mercat el mes vinent. L’exterior del cotxe ha patit mínims canvis i, en realitat, la novetat és aquesta tecnologia que per primer cop s’incorpora a aquest model. El sistema permet accedir a totes les aplicacions del mòbil i prestacions des de la pantalla del navegador del vehicle, segons va explicar ahir el president de Seat, Jürgen Stackmann, a la premsa. Es tracta d’una tecnologia que s’incorporarà a la resta de la gamma de models Seat, com per exemple al nou Alhambra, que també es presenta a Barcelona, o al León.

Altres novetats

BMW també porta al saló el seu 'pack' de tecnologia, que incorpora una targeta SIM al vehicle i permet una interacció total amb el telèfon. “Es poden enviar ordres com engegar la calefacció o carregar les bateries del cotxe a distància des de l’aplicació del mòbil”, va explicar Alfonso Ecenarro, responsable de vendes d’híbrids i elèctrics de BMW a Espanya. La marca ofereix fins i tot un servei d’assistent personal per al conductor a canvi de pagar una quota anual.

El cotxe connectat té un espai propi al Saló de Barcelona, on els visitants podran veure proves i demostracions no només de les possibilitats que ja ofereixen els cotxes al mercat, sinó també del futur amb què ja somien les marques i els conductors. Els estudis de grans consultores del món assenyalen el camí: més del 60% dels conductors ja miren més la tecnologia que el rendiment del motor a l’hora de decantar la seva compra, segons un estudi estudi recent d’Accenture.

Nissan ja aplica un tecnologia especial per a tota la seva gamma de vehicles elèctrics que permet monitoritzar des del mòbil la càrrega, programar-la i enviar ordres al vehicle. Però la investigació del fabricant japonès va més enllà i ja experimenta amb un sistema que detecta els mòbils dels peatons i que pot evitar atropellaments. El cotxe frena quan detecta un senyal molt proper al seu voltant mentre està en moviment, explica Marco Toro, conseller director general de Nissan Iberia.

stats