Economia 08/06/2016

Electrodomèstics Miró acomiadarà 119 treballadors

Pacta un expedient amb els sindicats per replegar-se al mercat de Catalunya i Balears

Xavier Grau
2 min
Springwater va adquirir Miró el 2014.

BarcelonaLa cadena de distribució d'electrodomèstics i productes tecnològics Miró, propietat del grup inversor suís Springwater Capital, ha tancat un acord amb els sindicats per a l'aplicació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectarà el 28% de la plantilla, 119 dels actuals 430 treballadors.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Quan es va plantejar l'ERO era per a 140 empleats, però durant el període de negociacions amb els sindicats s'ha rebaixat fins a 119. Els acomiadaments responen als plans de la companyia de centrar el negoci de la cadena només als mercats de Catalunya i les Balears. Per això, els acomiadaments afectaran principalment als empleats d'altres comunitats, on la presència de la cadena és menor.

L'objectiu de Miró és fer front a l'evolució del seu negoci "des d'una posició més competitiva" que li permeti portar a terme amb èxit el seu nou pla estratègic per al període 2016-2018, segons ha comunicat aquest dimecres la companyia.

Després d'aquesta reestructuració, que es realitza "amb el suport operatiu i financer" de Springwater Capital, la firma espera aconseguir resultats operatius positius en els pròxims mesos.

D'ampliar a retallar

Al juliol del 2015, la cadena Miró va anunciar que preveia invertir 23 milions d'euros entre el 2015 i el 2016 per renovar la seva xarxa comercial i obrir 34 botigues, cosa que havia de suposar la contractació de 300 persones més, però finalment ha optat per retallar plantilla.

Miró, una companyia que Springwater Capital va adquirir el 2014, quan estava en concurs de creditors, té actualment unes 65 botigues, la majoria situades a Catalunya, a més de la seva botiga en línia.

Miró al·lega que des que Springwater Capital es va fer amb el control de la cadena ha aconseguit "consolidar la seva presència al mercat, especialment a Catalunya", però que, tot i així, no ha aconseguit obtenir "els nivells de rendibilitat i competitivitat adequats en aproximadament un 25% de les botigues".

stats