Mitjans

L’ARA renova el seu suplement econòmic

La nova aposta serà una publicació extraïble i redobla el compromís del diari amb el món de l’empresa

ARA
3 min
Imatge de la redacció del diari Ara

BarcelonaEl diumenge vinent, 10 de març, l’ARA presentarà la versió renovada del seu suplement econòmic. Amb aquesta aposta, el diari vol actualitzar el disseny i els continguts del suplement Emprenem, que s’ha estat publicant des de fa més d’una dècada. En la línia d'altres iniciatives editorials recents del diari, aquest suplement econòmic serà extraïble i es publicarà el diumenge amb l’edició de paper. Els articles del suplement en paper també tindran, com fins ara, una versió digital, que s’anirà publicant al llarg de la setmana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb aquest producte renovat el diari redobla el seu compromís informatiu amb el món empresarial. Per aconseguir-ho tindrà noves seccions, nous col·laboradors i una ambició renovada per liderar el debat econòmic. El suplement vol ser un reflex de la realitat econòmica i empresarial, per això serà un espai on conèixer des de grans multinacionals de tot el món fins a històries de pimes i autònoms de casa nostra. Les empreses emergents, els projectes de recerca i la innovació hi estaran representades, i al llarg de les seves pàgines també podrem trobar lectures reposades sobre els orígens de companyies que encara perviuen o els grans empresaris de la història de Catalunya i del món. 

Finestra internacional

Per afrontar aquesta nova etapa, el suplement comptarà amb tots els periodistes de la secció d’Economia del diari, més alguns dels seus col·laboradors habituals, amb signatures com David Valero-Carreras, Irene Riart, Marc Amat o Toni Vall. El suplement també vol ser una finestra a l’economia i les empreses d’arreu del món, així que inclourà les històries del Periscopi global, a càrrec de la xarxa de corresponsals de l’ARA.

La secció vol acostar-nos les companyies estrangeres, explicar informacions relacionades amb el comerç exterior i les exportacions catalanes al món. Aquesta aposta per ampliar la informació econòmica estrangera s'arrodonirà amb la publicació setmanal d’un article del prestigiós setmanari britànic The Economist, amb qui l’ARA manté un acord de col·laboració. 

Una de les principals novetats del suplement renovat serà que comptarà amb una tribuna d’opinió, amb una corrua de veus d'alguns dels economistes catalans més prestigiosos, com Andreu Mas-Colell, Oriol Aspachs, Judit Vall, Lídia Farré, Joan Ramon Rovira i Salvador Guillermo. L’associació empresarial Femcat també hi aportarà el seu punt de vista. El suplement té la intenció d’acompanyar els grans debats econòmics que envolten el món de l’empresa i els treballadors amb tot el rigor.

El producte també es vol fer eco dels moviments més destacats en les cúpules de les empreses amb la publicació setmanal del Mercat de fitxatges, que repassa les principals novetats i els canvis de cara en la cúpula de les companyies.

Gestió de l'estalvi i consultori laboral

Tot plegat mantindrà el compromís de la secció d’Economia de l’ARA amb els temes de consum per connectar directament amb les inquietuds domèstiques dels lectors. El professor de la Universitat Pompeu Fabra Andrei Boar i la consultora Alexandra Masó publicaran les seccions La butxaca i el Consultori laboral, respectivament, en què aborden consells pràctics per a la gestió diària dels diners i l’estalvi, d’una banda, i qüestions plantejades pels lectors sobre problemes de tota mena en relació amb el món laboral, des de les relacions a la feina fins a dubtes de caràcter empresarial.

El primer número del nou suplement es publicarà amb l’edició de paper del diumenge 10 de març i inclourà una entrevista a Jaume Guardiola, president del Cercle d’Economia i un dels directius catalans més importants de les últimes dècades. En la xerrada amb l’ARA, Guardiola repassa els grans reptes de l’economia catalana, aborda detalls de la seva trajectòria en el món financer i explica com veu l’hipotètic retorn a Catalunya de la seu social de les grans empreses que van marxar després de l’1-O.

stats