L'empresa propietària de La Tagliatella debuta a la borsa espanyola

Les accions de la cadena polonesa comencen a cotitzar al mercat continu a un preu de 8,7 euros

AmRest, la cadena de restauració polonesa propietària de marques com La Tagliatella, Blue Frog i Sushi Shop, ha debutat aquest dimecres al mercat continu a través d'un 'listing', el mateix sistema que va ser servir l'embotelladora Coca-Cola European Partners en el seu debut borsari a Espanya el juny del 2016.

La companyia –que també gestiona les franquícies de Pizza Hut, Starbucks i Burger King– ja cotitza a Polònia amb una capitalització d'uns 2.000 milions d'euros. D'aquesta manera, avui s'estrenarà a les borses de Madrid, Barcelona, Bilbao i València amb el mateix preu que van tancar ahir les seves accions a Varsòvia, fixat en 8,7 euros.

En el fulletó remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el consell d'administració d'AmRest ha indicat que no ha establert una política de dividends per repartir-ne a curt o mitjà termini. La cadena va assegurar fa poc que continua complint "amb èxit" els compromisos adquirits amb els accionistes i que el seu "creixement únic" s'ha mantingut.

Pizza i pasta poloneses a la borsa espanyola

"Després del trasllat del nostre domicili social a Espanya estem convençuts que aquest moviment ens permetrà arribar a nous mercats i inversors, ampliar la nostra base accionarial i guanyar notorietat a l'Europa occidental. Volem continuar creixent i obrir l'oportunitat d'invertir a AmRest a cada vegada més accionistes", ha destacat José Parés, el president del consell d'administració.

El propietari de La Tagliatella va tancar els nou primers mesos de l'any amb un benefici de 30,2 milions d'euros, un 9% menys respecte al mateix període de l'any passat, i unes vendes de 1.104 milions d'euros, un 25% més que el 2017.