La campanya solidària de Nadal de l'Espai Gironès es destina a combatre la soledat de la gent gran
És la quinzena d'aquest centre comercial, que aquest 2025 ha complert vint anys
Salt“Aquest Nadal cada peça compta”. Amb aquest lema la quinzena campanya solidària de Nadal de l’Espai Gironès té per objectiu ajudar a fer créixer els projectes de la Fundació Amics de la Gent Gran, que ofereix acompanyament, suport emocional i integració social a les persones grans de Girona i ajuda a combatre l’aïllament i la soledat no desitjada. La campanya la van presentar el gerent del centre comercial, Pau Jordà; la directora de la Fundació, Laura López, i els padrins de la iniciativa: Marc Gasol, president del Bàsquet Girona; Pep Busquets, jugador del Bàsquet Girona, i Ainhoa López, jugadora de l’Spar Girona.
L’Espai Gironès ha creat un puzle gegant, que està situat a la zona de restauració. Per col·laborar amb la campanya només s’ha d’encaixar una dels milers de peces que formen part del puzle per anar completant una imatge molt especial. Cada peça es traduirà en un donatiu per a la Fundació Amics de la Gent Gran i servirà per regalar companyia i benestar a les persones grans de les comarques de Girona que pateixen soledat i necessiten suport.
També hi ha la possibilitat de fer un donatiu voluntari de manera particular per mitjà de pagament amb targeta o en efectiu en una urna que hi haurà al mateix espai del puzle, o bé per Bizum a través del QR que es podrà trobar en diferents suports al centre comercial, on hi ha informació de la campanya i dels projectes de l’entitat. Una última opció és apuntar-se com a voluntari de la Fundació i destinar un temps a acompanyar persones que viuen soles.
Per completar l’activitat principal i oferir una experiència encara més completa per al públic familiar de l'Espai Gironès, al mateix espai del puzle gegant s’hi organitzaran uns tallers infantils perquè els nens i nenes que accedeixin a la campanya puguin dibuixar el seu propi puzle i endur-se’l de regal. L’accés serà lliure, però també es podrà fer el donatiu voluntari que es vulgui, que anirà destinat a engrandir la donació final per a la Fundació Amics de la Gent Gran.