L'Estat encarrega un estudi per saber quant de trànsit tindrà l'AP-7 quan aixequi el peatge

El ministeri diu que adaptarà la infraestructura a les noves necessitats

El govern espanyol ha licitat dos contractes per encarregar els estudis sobre els canvis en el trànsit que es produiran quan, l'1 de gener de l'any que ve, s'aixequin les barreres de peatge de l'autopista AP-7 en el seu tram sud, entre Tarragona i Alacant, a l'acabar la concessió que hi té Aumar, del grup Abertis.

Aquest no és el primer contracte que licita el ministeri de Foment en què es dona per fet que aquesta autopista revertirà a l'Estat un cop acabi la concessió. A l 'agost ja va licitar els contractes d'explotació i conservació de la via, per un valor de 129 milions d'euros.

El 2019 Catalunya viurà per primera vegada la fi d’un peatge

Els contractes que han sortit ara a licitació fan referència als estudis sobre la distribució de la demanda del trànsit que comportarà la fi del peatge i les actuacions que caldrà fer en la xarxa viària de l'Estat.

Segons els resultats d'aquests estudis, el ministeri de Foment assegura que podrà prendre mesures per adaptar-se a la nova situació, com ara la remodelació dels enllaços existents a l'autopista o la implantació de noves entrades i sortides.

L'estudi es divideix en dos contractes, un per al tram Tarragona-València i l'altre per al tram de València-Alacant, amb un pressupost de 387.200 euros per a cada un dels contractes.

Més continguts de