Economia 17/01/2013

Europa prohibeix els vols del Boeing 787 Dreamliner

L'Agència Europea de Seguretat Aèria se suma així a l'Agència Federal d'Aviació dels Estats Units. Les agències volen investigar les causes dels incendis en les bateries de liti

Efe
1 min
Boeing 787 Dreamliner d'ANA, que va fer un aterratge d'emergència. Reuters

BerlínL'Agència Europea de Seguretat Aèria (AESA) ha anunciat aquest dijous la prohibició de tots els vols programats amb aparells del tipus Boeing 787 Dreamliner davant els problemes presentats pel nou avió de producció nord-americana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Un portaveu de l'AESA, amb seu a Colònia, a l'oest d'Alemanya, va assenyalar que l'agència europea se suma així a la decisió presa dimecres per l'Agència Federal d'Aviació dels Estats Units (FAA).

Igual que la FAA, l'AESA vol revisar el potencial de risc de foc associat a les bateries del 787 i requereix als operadors que temporalment cessin les activitats amb aquestes aeronaus, la gran aposta de Boeing per competir enfront d'Airbus.

L'única companyia aèria europea que disposa d'aquest tipus d'avions és la polonesa LOT, que precisament dimecres va fer el seu viatge inaugural amb el primer Dreamliner en la ruta entre Varsòvia i Chicago.

Fins al moment s'han registrat dos incidents per problemes de sobreescalfament d'unes bateries de liti situades al morro de l'avió i que ahir mateix van obligar un avió d'All Nippon Airways (ANA) a fer un aterratge d'emergència.

Els pilots d'ANA que cobrien la ruta Ube-Tòquio van detectar en ple vol una olor estranya i fum a la cabina pocs minuts després d'enlairar-se, i la setmana passada un Dreamliner de Japan Airlines (JAL) va sofrir un petit incendi a l'aeroport de Boston per un problema similar.

ANA i Japan Airlines ja han anunciat el cessament de les operacions del 787 fins que no s'investiguin els incidents d'aquesta aeronau d'última generació.

Els problemes del nou Dreamliner s'han multiplicat en els últims dies amb dos incidents vinculats a les bateries i altres quatre relacionats amb altres problemes, encara per determinar.

stats