Farmacèutiques

Laboratoris Ferrer dispara el benefici i vol créixer a l'estranger

Mario Rovirosa, conseller delegat de la farmacèutica familiar, anuncia "una nova era" amb nous productes i filials a Europa

ARA
2 min
Laboratoris Ferrer es prepara  per a un 2021 de decreixement

BarcelonaLa farmacèutica Ferrer va tancar el 2022 amb un benefici net de 28 milions, un 81,8% més, i prepara el salt al Regne Unit, França i Itàlia de la mà de nous productes amb què pretén "iniciar una nova era", segons ha explicat a Efe el conseller delegat de la firma, Mario Rovirosa. Després d'anys centrada en les reestructuracions i la reducció del deute, la companyia ha elevat la facturació fins als 645 milions d'euros el 2022, davant els 563 milions del 2021, mentre que el benefici ha passat de 15,4 milions a aquests 28 milions. El benefici operatiu (ebitda) ha estat de 66 milions.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tot i aquesta millora, Rovirosa creu que els resultats són "molt millorables" i avança que aquest 2023 la companyia mantindrà previsiblement el mateix nivell de facturació i que el benefici es pot veure una mica ressentit, després de l'esforç inversor dels últims exercicis. "Encara arrosseguem que els productes han baixat de preu perquè han entrat els genèrics i encara no hem pogut renovar la cartera, mentre que hem fet inversions importants en algunes plantes", ha apuntat Rovirosa.

Nova cartera de productes

En aquest context, la companyia, propietat de Sergi Ferrer-Salat, està encarant la renovació de la seva cartera de productes i treballa en diversos llançaments importants en les dues àrees en què està especialitzada: les malalties del sistema nerviós i les pulmonars. En concret, està esperant conèixer en uns mesos el resultat de la fase III d'un assaig sobre l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA) que li obriria la porta a llançar a Europa un fàrmac propi el 2025, alhora que planeja llançar un parell de productes més en el període 2026-2027 (té un fàrmac per a l'epilèpsia en fase III i un producte per al Parkinson en fase II).

"Mirem cap al futur amb cert optimisme; fa molt que no fem grans llançaments; ens havíem limitat a arribar a acords de llicències", ha explicat el directiu a l'agència Efe. Amb filials en 13 països i presència comercial en més de 120, Ferrer està immersa en la preparació del llançament comercial d'aquests productes, pensats especialment per poder desembarcar amb força a Itàlia, França i el Regne Unit, tres grans mercats europeus en què encara no té presència pròpia i on vol instal·lar filials. Per a més endavant deixa el desembarcament amb una filial pròpia als EUA, on compta amb un centre de recerca i una planta de producció a Califòrnia, mentre continua reforçant la seva xarxa a Llatinoamèrica.

Aposta per la cosmètica

En aquest últim exercici, el laboratori català ha emprès inversions com els 20 milions destinats a la planta de cosmètica a Esplugues (Barcelona), especialitzada ara en líquids, i els 40 milions que ha costat el seu trasllat a Califòrnia, que ha aprofitat per construir-ne una planta d'inhaladors per al Parkinson a Fremont. Entre els seus plans hi ha també ara augmentar la capacitat productiva de la fàbrica de Sant Cugat (Barcelona), dedicada a sòlids. Ferrer, que té Sergi Ferrer-Salat com a accionista majoritari (96%), té una vocació clarament social. El 50% del benefici obtingut els últims quatre anys s'ha dedicat a finalitats socials: de la promoció de l'educació musical a barris desafavorits de Barcelona a l'impuls dels horts urbans.

stats