Economia 20/09/2018

Fan fora d'un avió més de 100 passatgers de Vueling, que passen la nit a l'aeroport de Dublín sense explicacions

L'aerolínia reconeix que no té personal contractat en aquest aeroport

Carla Fajardo
2 min
Un avió de Vueling

BarcelonaMés d'un centenar de persones han hagut de passar la nit a l'aeroport de Dublín després que Vueling els fes baixar ahir de l'avió sense donar-los cap explicació. "No hem pogut parlar amb ningú de Vueling a l'aeroport", ha denunciat Álvaro Martínez, un dels afectats, aquest dijous al matí a l'ARA.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'avió en què havien de viatjar estava previst que s'enlairés de Dublín ahir a les 15.00 hores. Martínez denuncia que no els van donar allotjament ni menjar. De fet, no van poder parlar amb ningú de la companyia perquè el mostrador ja no existeix i les oficines estaven buides.

La companyia va reconèixer a Martínez per telèfon que no té personal d'atenció al client a l'aeroport, però li va assegurar que no tenia constància que hi hagués cap problema. A través de l'aplicació i d'un correu electrònic, Vueling va informar a Martínez que podria agafar un avió avui a les 11 hores. Finalment, ha arribat a l'aeroport del Prat aquesta dijous a la tarda. Martínez denuncia que la companyia només s'ha disculpat a través de la megafonia i que no els han ofert cap indemnització.

Cap avís d'incidència

Ahir tot anava segons l'horari previst quan van pujar a l'avió, però un missatge anunciat per megafonia els va obligar a sortir-ne. Una hostessa va dir que no podien enlairar-se perquè llavors superarien les 12 hores permeses de vol. Els van fer baixar entre disculpes i van al·legar que superar les hores podria suposar perdre la llicència. Davant l'absència del personal de Vueling, una persona de l'aeroport encarregada de gestionar l'allotjament va poder oferir hotel a unes 20 persones de les més de cent que es van quedar a terra. Una altra persona, també del personal de l'aeroport, els va dir que Vueling no els volia donar tiquets de menjar i que no entenia per què l'aerolínia es comportava d'aquesta manera. L'únic que els van oferir és una zona reservada per seure en un dels establiments de restauració de l'aeroport.

Els passatgers s'han assabentat a través del personal de l'aeroport que British Airways i Iberia subcontracten la mateixa empresa per oferir el servei d'atenció al client a l'aeroport. Tot i així, les companyies es neguen a respondre per Vueling i al·leguen que no tenen més informació.

stats