Autopistes
Economia 27/09/2021

La Generalitat desmantella els seus peatges i exigeix a l'Estat que també ho faci

Puigneró critica "la incapacitat de l'Estat per fer la seva feina a Catalunya"

2 min
Una excavadora en plena demolició dels antics peatges de Mollet.

BarcelonaEl vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha visitat aquest dilluns les obres de desmuntatge a Mollet del Vallès de les casetes de peatge de l'autopista C-33, una de les quatre vies d'alta capacitat de Catalunya on els peatges van vèncer el 31 d'agost . Puigneró ha aprofitat la visita per criticar el govern de l'Estat, perquè mentre les casetes de peatge de les autopistes que depenen de la Generalitat –la C-32 i la C-33– ja s'han començat a desmantellar, a les dues autopistes que depenen de l'Estat –l'AP-7 i l'AP-2– encara no hi ha data.

En aquest sentit, Jordi Puigneró ha criticat "la incapacitat de l'Estat per fer la seva feina a Catalunya" i ha exigit al govern espanyol "que doni explicacions sobre com estan els tràmits" dels seus desmuntatges, alhora que ha reclamat que es facin com més aviat millor. Durant el mes de setembre en aquestes vies, sobretot als peatges de la Roca (AP-7) i de Martorell (AP-2), s'han produït retencions importants els caps de setmana, malgrat que hi ha les barreres aixecades. Puigneró ha criticat el retard de l'Estat no només a l'hora de licitar les obres de desmantellament, sinó també en la planificació per enderrocar els peatges: "No sabem ni tan sols si han començat els procediments per fer-ne la licitació".

El vicepresident, doncs, considera "inacceptable" que després que el 31 d'agost s'aixequessin les barreres tot continuï igual. Puigneró ha recordat que les obres per retirar els peatges a la C-32 i la C-33 van començar l'1 de setembre, el primer dia que eren gratuïtes. En canvi, ha assegurat que a l'AP-2 i l'AP-7, de titularitat estatal, no es veu "cap inici d'obres ni cap licitació, i això va en detriment de la ciutadania i del trànsit".

Licitacions estatals

El desmuntatge dels peatges de les dues vies de titularitat estatal és inclòs en les cinc licitacions que el govern espanyol ha presentat per conservar i explotar aquestes dues autopistes, amb un valor conjunt de 18,4 milions d'euros. De fet, el ministeri de Transport ha informat aquest mateix dilluns que ha adjudicat per 17,8 milions un d'aquests contractes, que afecta l'AP-7 i l'AP-2 per la província de Tarragona. Un contracte que inclou també el manteniment i l'explotació d'aquestes vies, a més del desmantellament dels peatges.

La Generalitat, per la seva banda, ha assenyalat que està previst que al final del mes d'octubre o al principi de novembre s'acabin les obres per alliberar els espais centrals del peatge de la C-33 i els tres de la C-32. "S'obriran al trànsit els carrils centrals amb una autopista amb absoluta normalitat", ha explicat Puigneró.

stats