Economia 22/01/2016

Google paga 1.000 milions de dòlars a Apple per ser el cercador de l'iPhone

L'acord s'ha fet públic a través d'uns documents del procés judicial que Google manté amb Oracle 

Ara
1 min
BATALLA GUANYADA  El dictamen de la UE suposa una victòria per a Google en relació a la disputa que l'enfrontava amb l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. No obstant, no suposa un precedent que l'exoneri de manera permanent de desindexar dades.

BarcelonaGoogle està disposat a pagar milers de milions per continuar sent el cercador de referència encara que facis servir un iPhone. De fet, segons explica aquest dijous l'agència de notícies Bloomberg, Apple va rebre 1.000 milions de dòlars per part del seu màxim competidor l'any 2014 per garantir que la seva barra de cerca es mantenia als iPhones, tal com es desprendria d'uns documents fets públics arran del procés judicial que Oracle i Google tenen obert pel plagi de patents d'Oracle per part de Google per al desenvolupament de l'Android.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com explica aquesta agència nord-americana, els rumors sobre aquesta mena d'operacions havien circulat durant anys, però les companyies no ho havien fet mai públic. De moment, cap de les dues companyies ha volgut comentar aquesta informació.

El conflicte entre Oracle i Google va començar l'any 2010 després que Oracle denunciés el gegant de la cerca per internet per haver utilitzat el seu software de Java sense pagar per desenvolupar el sistema operatiu Android. Oracle busca aconseguir més de 1.000 milions de dòlars com a indemnització perquè afirma que Google ha continuat fent el mateix des d'aleshores.

Segons es desprèn dels documents, la quantitat no és fixa sinó que correspon a una comissió per la qual Google transfereix a el 34% dels ingressos generats per publicitat pel seu buscador als iPhones i iPads. Un pacte que contradiria el que fins ara Apple sempre havia mantingut: que el seu benefici només venia de la venda de dispositius i aplicacions i no del negoci publicitari.

stats