Comerç
Economia 28/06/2021

El grup propietari de JD Sport, Sprinter i Sport Zone es queda el 80% de la catalana Deporvillage

ISRG calcula que incrementarà la facturació en més de 250 milions d'euros

2 min
Una de les plantes d'empaquetat del grup ISRG

BarcelonaLa britànica JD Sports, que juntament amb el conglomerat portuguès Sonae porta marques també com Sprinter i Sport Zone a la península Ibérica, comprarà el 80% de la catalana Deporvillage. Totes dues empreses han arribat a un acord que està només pendent que l'aprovi l'autoritat de la competència portuguesa. L'objectiu bàsic de l'operació és que el grup al qual s'incorpora l'empresa de Manresa (anomenat Iberian Sports Retail Group, ISRG) guanyi més pes en el segment de venda digital, perquè Deporvillage és un dels principals operadors online de material esportiu especialitzat d'Europa.

A més, ISRG fa un pas per convertir-se en líder del sector de la venda d'articles esportius al Vell Continent i reforçar encara més el seu paper a la Península. Una prova d'aquest objectiu és que al principi de mes JD Sports va anunciar que traspassava internament la gestió de les seves dues cadenes de material d'esport neerlandeses al grup ibèric.

De moment, el que li assegura l'adquisició de Deporvillage és convertir-se en l'operador multimarca més gran del sector a la Península: tal com destaca la companyia en un comunicat, entre totes les marques que té suma 360 llocs de venda físics a Espanya i Portugal, tres botigues online, 6.000 treballadors i una facturació de 635 milions d'euros segons les dades de l'any passat. 

El seu càlcul és que incorporant-hi Depovillage la xifra de facturació total del grup pujarà fins a 900 milions d'euros. Aquesta empresa amb seu a Manresa fa més de deu anys que treballa, dona servei a clients de més de cent països i va generar l'any passat uns ingressos de 117,8 milions d'euros. 

Projecció internacional

“La nostra incorporació a ISRG suposa una nova fita per a Deporvillage”, sintetitza Xavier Pladellorens, conseller delegat de l'empresa. “Per a nosaltres ha sigut un pas molt important amb el qual esperem aportar al grup el nostre coneixement digital i, al mateix temps, aprofitar les capacitats i oportunitats que ens brinda formar part d'un grup liderat per JD Sports”.

Tant Peter Cowgill, president executiu del grup, com Miguel Mota, el director general, han assenyalat que veuen Deporvillage com un líder en la seva categoria a Espanya i amb projecció per desenvolupar-se encara més internacionalment.

stats