Automoció

Stellantis perd 2.300 M€ durant el primer semestre pels aranzels

El grup d'automoció francès calcula que els primers efectes de la política estatunidenca li han suposat 300 milions

Logotip del grup d'automoció Stellantis en una fàbrica a Hordain, al nord de França.
ARA
21/07/2025
2 min

BarcelonaLa guerra comercial de Donald Trump comença a passar factura, i més en un sector com l'automoció, que no passa el seu millor moment. Stellantis –matriu de marques com Peugeot, Citroën, Opel, Fiat o Jeep– va registrar unes pèrdues netes de 2.300 milions d'euros en els primers sis mesos d'aquest 2025, enfront dels beneficis de 5.647 milions d'euros obtinguts en el mateix període de l'any passat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A finals d'abril el grup automobilístic francès va decidir suspendre les seves previsions financeres a causa de la incertesa que els havien generat els aranzels. El fabricant calcula que els primers efectes de la nova política comercial estatunidenca han suposat un impacte negatiu d'uns 300 milions d'euros, tant per l'aplicació directa dels mateixos aranzels com per la decisió de reduir la producció adoptada per la companyia.

Per al primer semestre d'aquest any, Stellantis preveu unes vendes d'aproximadament 74.300 milions d'euros, la qual cosa representa una caiguda del 12,6% respecte als ingressos registrats entre el gener i el juny del 2024. No obstant això, els resultats financers consolidats definitius no es donaran a conèixer fins a finals de mes.

L'Amèrica del Nord cau més

A escala global, el grup va vendre un total de 1.447 milions de vehicles entre abril i juny, la qual cosa suposa un 6% menys que en el segon trimestre del 2024. Per regions, precisament, l'Amèrica del Nord va ser la que va experimentar la disminució més gran, amb una caiguda del 25% i una reducció en les vendes de 109.000 unitats, que van passar de 431.000 a 322.000. El grup ha atribuït aquest descens a factors com la reducció de la fabricació i enviaments de vehicles importats –la majoria afectats per les tarifes comercials– i unes vendes més baixes a través del canal de flotes.

Quant a Europa, els lliuraments en el segon trimestre van caure en unes 50.000 unitats, la qual cosa suposa una baixada interanual del 6%, des de les 772.000 fins a les 722.000.

Un sector en crisi

La tempesta provocada per les amenaces comercials de Trump se suma a un sector en crisi, després que les vendes del cotxe elèctric no hagin acabat d'arrencar i l'agressiva competència xinesa hagi afectat els fabricants europeus.

Tot això, mentre l'automoció és un dels sectors que es poden veure més afectats pels aranzels, i la Unió Europea esprem el termini extra que ha concedit el mandatari republicà per arribar a un acord amb la Casa Blanca. Hi ha marge fins a l'1 d'agost i les negociacions no s'aturen des de fa dies per evitar un aranzel del 30% a tots els productes importats des de la UE.

stats