La junta d’accionistes d’El Corte Inglés aprova l’absorció de Bricor

El grup anuncia, també, el llançament de l'apli oficial dels grans magatzems abans que acabi l'any

La reunió de la junta d'accionistes d’El Corte Inglés, celebrada tradicionalment l'últim cap de setmana d'agost, deixa aquest any una fusió entre el grup i Bricor. Aquesta marca de venda d'eines per a projectes a la llar va néixer en el si del 'holding', però sobre paper es tractava d'una societat independent d'El Corte Inglés. Ara, amb la votació dels accionistes a favor de l'absorció, la marca de bricolatge deixa de ser un ens independent dins del gegant de la distribució espanyola. 

La companyia va precisar, abans de la trobada, que aquesta operació no afectarà ni les plantilles de Bricor ni la d’El Corte Inglés, i que es mantindran les dues marques, cadascuna amb la seva pròpia identitat corporativa. A la pràctica, doncs, tal com va decidir-se a la mateixa reunió fa dos anys amb Hipercor, l'usuari no hauria de percebre diferències.

La intenció, segons el gegant de la distribució espanyola, és millorar i complementar l'oferta comercial del grup, així com aprofitar les sinergies entre els dos formats, tant a l'àrea de compres com a la de vendes. La qüestió és que Bricor, que va néixer el 2006 i porta diversos exercicis immersa en un procés de reordenació d'espais i de la seva oferta comercial, va tancar el passat exercici amb una caiguda del 15,7% de les seves vendes agregades, fins superar els 90 milions d'euros.

Noves marques pròpies 

A la primera junta amb Marta Álvarez com a presidenta, que ha augurat un futur "prometedor" per la companyia, l'esmentada ha anunciat que de cara a 2020 es llançaran noves marques pròpies. Són Alik, proposta "contemporània i innovadora", va dir Álvarez, i Another Love, "romàntica i femenina". Tots dos se sumaran al llançament ja anunciat de la marca de moda femenina Woman El Corte Inglés. 

A més, la recent nomenada presidenta del grup, va deixar entreveure la filosofia amb la qual impulsarà l'estratègia digital. "No hi ha dos clients, un digital i l'altre físic -va explicar-. Hi ha un sol client, al qual hem de servir per tots els mitjans i pel canal que decideixi". El següent pas, en aquest sentit, serà el llançament de la aplicació d'El Corte Inglés abans que acabi l'any. 

El Corte Inglés augmenta el seu benefici un 28%

A la trobada, a més, es van aprovar els comptes de l'exercici previ. Aquest any, a diferència d'altres, aquests mateixos resultats van publicar-se a finals del mes de juny. Així, des de principis d'estiu ja se sap que El Corte Inglés ha augmentat el benefici net un 27,7% en l'exercici comprès entre el març del 2018 i el febrer del 2019, i que ha obtingut uns guanys per valor de 258 milions d'euros. L'empresa acumula, així, cinc anys consecutius de beneficis.

En aquest últim cas, gran part dels bons resultats van atribuir-se a l'augment de vendes –tant a les botigues físiques com a través del canal online– i a la bona marxa del negoci d'assegurances (+9,3%) i de la divisió de viatges (+5%). A més, la facturació online del grup ha augmentat un 19,7% en un any.

La trobada d'accionistes també ha renovat el càrrec de Manuel Pizarro, únic membre del màxim òrgan de govern del grup que acabava el seu mandat com a conseller aquest any. Així, el consell mantindrà els seus 11 membres actuals, entre els quals hi ha Marta i Cristina Álvarez, filles de l'expresident Isidoro Álvarez, que controlen quasi un 60% del grup.

Més continguts de