Moda
Economia Moda 27/03/2023

Les motxilles viatgeres dels catalans Tropicfeel reben 5 milions d'euros

L'empresa va facturar 22 milions l'any passat i s'ha proposat arribar a la rendibilitat enguany

2 min
20230323PT espinos 033

BarcelonaLes empreses que depenen de la fam d'aventures dels turistes per facturar esperen poder oblidar definitivament la pandèmia el 2023. La companyia catalana d'accessoris per a viatges Tropicfeel ha tancat una nova ronda de finançament de cinc milions d'euros per fer créixer el projecte, coincidint amb la reactivació gairebé total del sector. L'operació l'ha liderat la gestora d'inversions madrilenya Fondo Bolsa Social, però també hi han participat alguns dels socis actuals de l'empresa, com Ona Capital, el vehicle amb el qual inverteix el propietari del grup de supermercats Bon Preu, Joan Font.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La nova injecció de diners es destinarà a donar múscul financer a Tropicfeel per diversificar els seus canals de venda, després d'un primer experiment amb la venda física a través d'una botiga pop-up al carrer Portaferrissa de Barcelona inaugurada el novembre passat i que ja és permanent. "Ha sigut un 2022 amb molt moviment. Hem començat a veure els primers indicis que la pandèmia ha passat a un segon pla i ho hem notat en la demanda i les ganes dels consumidors de viatjar", assegura Alberto Espinós, fundador i conseller delegat de la marca.

Tropicfeel va tancar l'últim any amb una facturació de 22 milions d'euros, un creixement de més del 80% respecte al 2021. Així i tot, la companyia encara no ha arribat al punt d'equilibri i continua generant pèrdues. Espinós, però, es mostra convençut que podran arribar als números negres en aquest exercici i a dependre només de fons propis. D'altra banda, també espera que els ingressos augmentin fins als 30 milions. El principal mercat de l'empresa catalana de moda viatgera són els Estats Units, seguits d'Alemanya, el Regne Unit i Espanya. "Aquesta ampliació de capital la volem utilitzar per localitzar més que internacionalitzar i invertirem a fer que la marca guanyi en reconeixement en aquests quatre països", afegeix el conseller delegat.

Marca per a turistes "conscients"

La firma va començar a fer-se un forat en aquest sector amb el calçat i la roba còmoda per als viatges, però en els últims anys també hi han guanyat pes les motxilles amb compartiments "intel·ligents" per aprofitar al màxim l'espai, i ja representen el 40% dels ingressos. Tropicfeel es ven com una marca per a viatgers "conscients" que volen deixar una "empremta positiva" a les destinacions on es desplacen. La majoria dels seus productes es produeixen principalment a la Xina i al Vietnam, però l'empresa –que dona feina a 45 treballadors– també ha començat a fer-los a Portugal.

stats