Moda
Economia Moda 19/07/2023

Néixer a internet per tornar a l'òptica de carrer: les ulleres PJ. Lobster obren el seu cinquè local

La marca catalana es va acostar als dos milions d'euros en vendes l'any passat i estrena establiment al barri del Born

2 min
La nova òptica de PJ. Lobster al Born.

BarcelonaFa cinc anys semblava evident que una nova marca jove i d'estètica moderna que arribava al mercat estava destinada a ser un producte 100% nadiu digital. Va ser el cas de la firma d'ulleres catalana PJ. Lobster, que va començar a vendre els seus models a través d'internet a una clientela mundial. Però el temps els ha demostrat que el model d'òptica física i a peu de carrer de tota la vida també era adequat per a ells. La companyia acaba d'inaugurar el tercer establiment comercial a Barcelona i el cinquè a tot l'Estat, en un local de 40 metres quadrats al Born amb quatre treballadors. "La majoria de la facturació ens arriba de les botigues", admet a l'ARA el cofundador i conseller delegat, Óscar Valledor.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

PJ. Lobster ja comptava amb una òptica al barri de Gràcia i una altra a l'Eixample, a més de dos locals a València i Madrid. Al maig l'empresa va tancar una inversió de dos milions d'euros encapçalada per la plataforma de finançament participatiu per a start-ups Dozen Investments i l'entitat pública de la Generalitat Avançsa. Aquests diners s'han destinat, precisament, a l'expansió de la xarxa de botigues, que no s'acaba amb l'obertura del Born. "Tenim previstes cinc obertures més", explica Valledor. Els nous establiments també implicaran el desembarcament en una altra ciutat espanyola i reforçar la presència a Barcelona i Madrid.

L'empresa fa néixer durant el boom de marques d'ulleres de sol de baix cost, però va optar per centrar-se en un segment de mercat de preu mitjà. "Volem donar el plaer d'una cosa luxosa a tothom", explica l'empresari. El seu objectiu era "renovar i rejovenir el sector de l'òptica, eliminant intermediaris de la cadena de subministrament i oferint una experiència prèmium al client". Als seus locals també s'hi poden comprar ulleres graduades per un equip d'òptics i optometristes.

Evolució de la facturació

L'any passat, PJ. Lobster va assolir una facturació d'1,8 milions d'euros, 600.000 més que en l'exercici anterior, i preveu mantenir un ritme semblant el 2023. "Totes les nostres botigues són rendibles", assegura Valledor. En aquest sentit, també avança que abans de tancar l'any arribaran a un resultat d'explotació positiu. L'empresa, que té una plantilla de 40 treballadors, renega de les estratègies de creixement ràpid i s'ha centrat a desenganxar-se de la publicitat digital per refermar la proposta d'òptiques físiques.

stats