La recepta estètica i financera que ha fet tornar Desigual als beneficis
La firma de moda catalana va guanyar 313.000 euros el 2024 després de perdre 61 milions l'any anterior
BarcelonaDesigual confirma el seu retorn als beneficis. La firma de moda catalana va tancar el 2024 amb un benefici de 313.331 euros, després d’haver patit unes pèrdues de 61,4 milions durant l'exercici l'anterior, segons ha avançat aquest dijous Modaes i ha confirmat l'ARA a través dels comptes dipositats al Registre Mercantil. Aquesta millora s'explica sobretot per les reestructuracions, ajustos de costos i provisions que havien impactat fortament els seus últims resultats. El 2022 els beneficis van ser de 3 milions d'euros.
La marca fundada per Thomas Meyer ha estat immersa en els darrers anys en un procés de transformació per reposicionar-se i atreure un públic més jove. Aquest gir ha implicat molta més despesa en àmbits com la comunicació –l'empresa ha apostat per campanyes fortes amb cares conegudes com l'actriu Ester Expósito— i la xarxa de botigues, que s'ha aprimat significativament. Tot i això, com ja va comunicar el grup al juny, el 2024 Desigual va assolir una facturació de 332 milions d'euros, una reducció del 5,8% respecte als 352 milions de l'any anterior.
A més del resultat net, la companyia va aconseguir millorar el seu resultat d'explotació (ebitda), que va passar dels 58,7 milions negatius del 2023 a 424.191 euros negatius el 2024. Desigual també va ajustar altres partides com els aprovisionaments o les despeses de personal. "Aquest any serà el tercer consecutiu de creixement orgànic", va remarcar la firma fa uns mesos. El grup presenta els seus comptes a través de la societat Abasic, que consolida els balanços de les seves filials a països com Espanya, el Regne Unit, França, Portugal, els Països Baixos, Bèlgica, el Japó, Singapur, el Canadà o Polònia.
Transformació al grup
Desigual va tocar fons fa deu anys, quan les seves vendes van començar a baixar i el fons francès Eurazeo va acabar sortint del seu capital. Aleshores Meyer va recomprar aquest 10% per recuperar el control de la marca. L'arribada de l'actual conseller delegat, Alberto Ojinaga, el 2018, va donar pas a una etapa de disciplina financera i finalment l'empresa de moda sembla encaminada a consolidar els números negres. Pel que fa al gir en l'estètica –els estampats cridaners i les combinacions de teixits s'han matisat per captar un públic més massiu–, el sector atribueix els mèrits a l'actual director artístic global, Jan Rivera.