Economia 26/01/2021

Nomen frega els 30 M€ i millora el resultat operatiu tot i el covid

2 min
Instal·lacions de Nomen Foods i Enric Batlle, conseller delegat.

BarcelonaLes empreses agroalimentàries se saben un dels pocs sectors que han conviscut amb la pandèmia de coronavirus sense grans estralls en els comptes de resultats. Segons ha pogut saber l’ARA, el productor d’arròs del delta de l’Ebre Nomen Foods va tancar l’últim exercici fiscal -que s’acabava el 31 d’agost del 2020- amb una facturació de 29,8 milions d’euros (un 6% menys) i una millora del resultat operatiu de fins als 2,8 milions. La societat mercantil que va néixer fa tres anys d’escindir part de la cooperativa Arrossaires del Delta va viure uns mesos frenètics amb el confinament més dur, quan les vendes es van disparar un 250% durant els mesos de març i abril. “Va ser una producció molt bèstia, però també temporal, perquè un cop les llars ja havien comprat provisions d’arròs ja no en calia més”, explica Enric Batlle, conseller delegat de la companyia.

Aquest darrer exercici, Nomen -la seva marca més coneguda- va créixer un 16% i s’ha situat com la segona en quota de mercat a tot l’Estat. Tot i l’increment de les vendes a través dels supermercats, la companyia ebrenca també va notar la caiguda de gairebé un 80% en el canal de la restauració i els hotels. Actualment aquest segment encara suposa un 60% menys que un any enrere.

Durant l’exercici anterior Nomen Foods havia comprat la finca Mas Tramontano per entrar en el cultiu de varietats d’arròs pensades per als restaurants de gamma mitjana i alta, a través de la seva marca Bayo. Malgrat la pandèmia, Batlle assegura que les inversions per consolidar aquesta línia s’han mantingut, així com l’aposta per categories a l’alça com els productes preparats. “Tot el que estem invertint en R+D per als pròxims anys va cap aquí”, apunta el directiu.

Pla d’internacionalització

Les restriccions per la pandèmia sí que havien deixat en pausa el pla d’internacionalització de Nomen Foods, que reprendrà la seva estratègia exportadora quan les condicions ho permetin. L’empresa ja ven a l’estranger a l’engròs, però vol fer un pas endavant i introduir la seva marca a països europeus sense producció d’arròs autòctona. Alhora el grup també està enfocat a millorar el seu compromís amb la sostenibilitat i incorporarà aquest concepte als estatuts.

stats