Tecnologia
Economia 20/01/2022

La plataforma de gestió per a restaurants Haddock tanca una ronda d'1M€

La companyia participarà en el programa d'acceleració de Silicon Valley Y Combinator

2 min
Els fundadors de Haddock, Pol Rosell, Carlos Marchal i Andreu Navarro.

BarcelonaLa pandèmia ha obligat molts negocis de la restauració a abaixar la persiana i els que han sobreviscut a replantejar-se la seva operativa. En aquest canvi de prioritats, les plataformes que busquen digitalitzar el sector també hi volen un forat. La companyia catalana Haddock, especialitzada en software de gestió per a restaurants, acaba de tancar una ronda de finançament d'un milió d'euros per fer créixer una aplicació amb la qual els locals poden fer una foto en temps real de les seves factures i ingressos. A l'operació hi han participat Zone2Boost (un programa d'innovació en què participa CaixaBank), JME (el fons de l'empresari José María Entrecanales), LevelsUp (una comunitat d'emprenedors) i Extension Fund (el vehicle d'Antai amb Riva y García). A més, també s'hi han sumat diversos empresaris de l'hostaleria.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Del milió d'euros que ha aconseguit Haddock, mig milió prové de Y Combinator, un programa d'acceleració de Silicon Valley per on van passar negocis que ara són multimilionaris com Airbnb, Dropbox o Coinbase. A banda de la inversió, els fundadors seguiran durant tres mesos les seves sessions de formació i destaquen que són la novena companyia espanyola que aconsegueix entrar en aquesta prestigiosa acadèmia per a start-ups.

Nascuts durant el confinament

El projecte, que ara compta amb una vintena de treballadors, va néixer el 2020 en ple confinament dur. "El Pol [Rosell, un dels cofundadors] estava dirigint un restaurant i van haver de tancar. Tots dos érem a casa i vam començar a preguntar-nos quins problemes s'havia trobat en el dia a dia", explica Arnau Navarro, conseller delegat i cofundador de Haddock. Juntament amb Carlos Marchal van desenvolupar una solució que permetés passar del full de càlcul manual a un escàner que extreu la informació dels documents amb una foto. "Fins ara l'alternativa era esperar el report trimestral del gestor, però som un complement a aquesta figura", afegeix l'emprenedor.

Haddock compta amb tres tarifes a partir de 19,99 euros en funció de les factures que s'hagin de digitalitzar cada mes, i entre els seus clients hi ha grups de restauració com Flax & Kale, Guakame, La Taquería, Panchito o Miss Sushi. L'empresa també ha posat un peu al mercat portuguès després de participar en l'acceleradora From Start To Table de Lisboa.

stats