Privalia trasllada el seu centre logístic de Barcelona a Tarragona

Dani Sánchez Ugart
04/10/2014
3 min

El centre logístic que Privalia té a Barcelona, i que va externalitzar l’any passat, ja gairebé no té peces de l’ outlet català. Des del juliol la companyia ha anat traslladant progressivament tota la seva activitat logística al nou centre d’ID Logistics a Vila-rodona (Alt Camp). D’aquí a finals d’any la companyia deixarà sense activitat el centre de la Zona Franca, segons van explicar a l’ARA fonts pròximes a la companyia fundada per Lucas Carné i José Manuel Villanueva. A més de millorar l’eficiència de la companyia, el moviment ha de servir per seguir creixent en el mercat espanyol, que representa aproximadament una quarta part de la facturació del grup multinacional. Privalia tancarà aquest any el seu segon exercici consecutiu amb beneficis després que l’any passat en registrés per primer cop.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’empresa va externalitzar el seu servei logístic a ID Logistics a principis de l’any passat. Arran de la construcció del centre de Vila-rodona s’hi van traslladar algunes comandes, però la companyia va mantenir actiu el seu centre de la Zona Franca, construït per la mateixa Privalia el 2011. Ara, però, tot anirà al nou centre amb la intenció d’augmentar l’eficiència. Així ho ha defensat ID Logistics, que pretén reforçar la seva posició en el comerç electrònic estatal.

L’externalització de la logística, sumada al tancament de Privalia Travel i la política de no renovar contractes que l’empresa va aplicar el 2013 van causar que l’any passat el nombre d’empleats de la companyia a Espanya caigués en picat: va passar de 351 a 225, segons les dades dipositades per l’empresa al Registre Mercantil, una reducció del 36%. Segons fonts de la companyia, però, aquesta caiguda de l’ocupació (que no és total, perquè molts empleats van passar a treballar per a ID Logistics) ja s’ha començat a revertir, i actualment Privalia ja té uns 300 efectius a Espanya. L’empresa també va decidir a principis d’any recentralitzar algunes de les àrees que tenia a Milà dedicades al mercat italià, que han tornat a Barcelona.

Privalia va tancar l’any passat un canvi estratègic per centrar-se en el negoci de la moda i oblidar-se d’altres, com els viatges. Coincidint amb això, l’empresa va tancar el seu primer any en beneficis, amb un resultat brut d’explotació de 16,6 milions d’euros (el benefici net de tot el grup, que suma els resultats dels diferents països, no és públic). L’objectiu era assolir la rendibilitat, i ho van aconseguir. Aquest any van camí de repetir i millorar els números negres, segons fonts de la mateixa empresa, amb un creixement sostingut de la facturació. Ara l’empresa està centrada a millorar el servei als usuaris i la multicanalitat. De fet, a l’agost la companyia ja venia més a través del mòbil que dels ordinadors de sobretaula, amb una taxa de venda des de dispositius mòbils del 52,2%, molt per sobre de la mitjana del sector, que se situa al voltant del 30%.

Aquesta nova estratègia es compatibilitzarà en el futur amb les entrades en nous mercats. L’empresa té la vista posada en l’Amèrica Llatina i també en els mercats europeus on no tenen presència (ara són a Itàlia, Alemanya i Espanya), tot i que encara no hi ha un pla definit de prioritats. En qualsevol cas, el creixement es farà amb recursos propis, i l’empresa -que entre els seus accionistes té Caixa Capital Risc, Nauta Capital i els cofundadors de la companyia- no preveu noves ampliacions de capital.

stats