Economia 22/06/2011

Nokia, MySpace i Saab, nominades a desaparèixer abans de dos anys

Una editora nord-americana publica la llista de les deu marques que considera que deixaran d'existir

Redacció
3 min
El nou Nokia N9 / Reuters

BarcelonaEl portal de l'empresa editora nord-americana 24/7 Wall St. ha publicat una llista de les deu marques que considera que desapareixeran a curt termini.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons aquesta llista, el rànquing de les companyies a desaparèixer, en un pronòstic màxim de 18 mesos, l'encapçala Sony Pictures. Treure's de sobre la seva filial de producció audiovisual serviria a Sony per frenar la caiguda d'ingressos que pateix el grup.

El segon lloc del rànquing és per A&W All-American, una empresa de restaurants que està en venda des del mes de gener però no li surten compradors. Ara és una filial de Yum, que també disposa de la marca KFC amb més d'11.000 franquícies fora dels Estats Units. Per això, i davant la competència de marques com Subway o McDonald, l'editorial considera que A&W no té potencial per gestionar-se de manera eficient.

Saab, l'empresa automobilística, també està a la llista de firmes a desaparèixer. Des que General Motors es va desprendre d'aquesta marca que ha entrat en una situació d'insolvència i els 32.000 vehicles venuts l'any 2010 fan que sigui una marca financerament no viable.

American Apparel és una altra de les candidates a quedar-se fora del mercat. Les pèrdues d'aquesta companyia de venda de roba cauen en picat, no troben finançament i, a més, el seu fundador, Dov Charney ha estat acusat per assetjament sexual.

També es troba en situació de fallida Sears. El 'holding' manté aquesta franquícia de botigues juntament amb Kmart, però la consolidació de dues marques és inviable, segons l'editorial que impulsa l'estudi, de manera que pronostiquen el tancament de Sears.

Sony Ericsson forma part d'aquesta llista. Tot i que a principis de segle l'empresa va ser un dels majors fabricants de telèfons mòbils, de seguida va quedar enrere a causa de l'aparició dels smartphones iPhone i BlackBerry. El fet que hagin caigut molt les vendes i que l'empresa hagi acomiadat a milers de persones han fet créixer els rumors que Sony podria quedar-se tota sola amb la companyia i canviar la marca dels telèfons.

El negoci dels cereals també pateix caigudes. Així, Corn Pops de Kellogg va perdre l'any passat un 18%, molt per darrere de marques com Cherios i Frost Flakes, totes elles molt populars als Estats Units i per això argumenten la seva hipotètica sortida del mercat.

La caiguda de la xarxa social MySpace, que va ser líder a Estats Units entre els anys 2006 i 2008, farà que desaparegui del tot. Superada clarament per Facebook, MySpace té una audiència estimada de 20 milions de visitants als Estats Units. La seva empresa mare, News Corp, va anunciar al febrer la voluntat de vendre's MySpace, però per ara no ha tingut ofertes i va insinuar que tancaria el portal si no troba un comprador.

La revista Soap Opera Digest desapareixia, en part, per falta de continguts. I és que les cancel·lacions de telenovel·les que fan les televisions americanes la deixen sense molt del seu contingut. Però la caiguda de la publicitat ha estat del 21% i la revista ha perdut més del 50% de lectors en només 5 anys fet que dóna poques raons perquè el producte continui al mercat.

Finalment, l'estudi sentencia que Nokia ha mort. La quota de mercat de l'empresa de telefonia mòbil es manté, però té una presència molt modesta pel que fa a telèfons intel·ligents. Els accionistes de Nokia en busquen un comprador que n'absorbeixi la marca.

En els darrers anys, la firma ha encertat algunes marques que deixarien d'existir com Blockbuster, o empreses que estan en camí de ser absorbides per altres com els casos de Dollar Thrifty o T-Mobile. Tot i això, marques que havien estat en aquesta llista com Kia, Moody o BP estan aguantant. Enguany, l'empresa nord-americana ha fixat uns criteris per enfocar quines són les marques que poden deixar d'existir. Aquests són la caiguda de vendes i les pèrdues que té, l'augment dels costos, empreses que van camí de fer fallida o empreses filials que la companyia mare ja ha insinuat que podria quedar fora del negoci.

stats