EMPRESES

El grup Revlon compra la catalana The Colomer Group per 490 milions

Colomer comercialitza marques com Llongueras i Natural Honey

Elena Freixa
06/08/2013
2 min

Barcelona.El gegant de la cosmètica Revlon va anunciar ahir un acord amb el grup inversor CVC Capital Partners per quedar-se The Colomer Group, una empresa d'arrel familiar catalana especialitzada en els productes de perruqueria i cosmètica professionals que comercialitza marques com Revlon Professional (sota llicència), Natural Honey i Llongueras, entre d'altres. La compra, que es formalitzarà de cara a l'últim quadrimestre de l'any, ascendeix a 490 milions d'euros (660 milions de dòlars), segons va informar ahir l'empresa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El president i conseller delegat de Revlon, Alan T. Enni, va defensar que la compra té tot el sentit, ja que "amplia canals de distribució i proporciona importants sinergies de costos". The Colomer Group (TCG) és un proveïdor especialista sobretot en salons de bellesa.

La companyia catalana, ara en mans de la família Colomer i de CVC Capital Partners, i la multinacional tenen una llarga trajectòria plegades. De fet, l'any 1978 Revlon ja va comprar el 100% de les accions de l'empresa llavors anomenada Henry-Colomer, una operació que li va servir per desenvolupar justament els seus productes per al segment professional.

L'any 2000, però, la família Colomer i el grup inversor CVC recompren a la companyia la seva branca de productes professionals -Revlon Consumer Products- i d'aquí neix l'actual The Colomer Company, amb seu a Cornellà de Llobregat. Aquesta història entrellaçada explica que, tot i haver estat una empresa aliena al gran grup nord-americà, The Colomer Group hagi conservat la llicència per comercialitzar els productes de la marca Revlon Professional. L'operació, va dir ahir el grup, permet doncs tornar a reunificar tots els productes Revlon sota el paraigua d'un mateix gran grup.

Una gran xarxa internacional

The Colomer Group ven tant al canal professional (de perruqueries i salons de bellesa) com al minorista, amb marques que poden trobar-se a les prestatgeries de molts supermercats. La seva presència internacional és forta: el 40% de les seves vendes es generen als Estats Units.

De fet, segons consta al portal web de la companyia, l'any 2004 va adquirir la cadena de salons professionals Art&Science, amb seu central a Chicago. A banda de la força als EUA, el grup està fortament internacionalitzat a Europa, el Pròxim Orient i també a l'Àfrica. Entre les obertures de filials més recents hi ha la de Rússia l'any 2007 i la sueca un any abans, així com la subsidiària Colome Andina al Perú l'any 2005.

El conseller delegat de The Colomer Group, Lorenzo Delpani, va dir ahir que tota l'empresa es bolcarà a assegurar una integració "tranquil·la" els pròxims mesos.

stats