Economia 25/06/2015

Rieju espera vendre un 50% més empesa per la recuperació europea

Elena Freixa
2 min
El director general de Rieju, Jordi Riera, preveu guanys aquest 2015.

La millora de les vendes de ciclomotors i motocicletes a Europa impulsarà la producció de la marca gironina Rieju. Després d’un 2014 en què ja va començar a notar una certa remuntada, el fabricant preveu que la producció es dispari un 50% aquest any. “Esperem arribar a les 10.000 unitats venudes”, va explicar a l’ARA Jordi Riera, director general de la companyia. Per a Rieju, aquestes 10.000 motocicletes suposaran recuperar el llindar de vendes de fa cinc anys.

Els ingressos creixeran al mateix ritme, fins a superar els 22 milions d’euros, enfront dels 15 milions que Rieju va ingressar el 2014, segons Riera. La marca catalana espera encadenar el segon any amb resultat positiu i confirmar així la “sortida del pou” que va desencadenar la crisi. El 2013, l’última dada disponible al registre, Rieju va perdre més de mig milió d’euros.

La companyia aposta per una estratègia prudent i per treure el màxim partit als models (una vintena) que té ara mateix al mercat i que van des dels ciclomotors fins a les motocicletes de muntanya. “No preveiem nous llançament ni aquest any ni el vinent”, va explicar Riera. El fabricant ha de pair la inversió de dos milions d’euros que va destinar al model escúter a finals del 2013. Va ser el retorn de la marca de Figueres a aquest segment després d’una dècada per revertir les pèrdues.

Primers passos al nord d’Àfrica

El 92% de les motocicletes i ciclomotors Rieju circulen pels mercats estrangers, una estratègia exportadora que no ha frenat tot i el patiment que ha comportat la crisi. La remuntada als mercats pròxims d’Europa, especialment a França, Suïssa i Àustria, expliquen les bones perspectives que la marca té per a aquest any. També milloren les comandes cap als països de l’Europa de l’Est. En paral·lel, Rieju també ha trepitjat recentment nous mercats al nord d’Àfrica, com el Marroc i Algèria. També ha enviat les primeres mostres de motos a Egipte. Segons Riera, la resposta ha sigut positiva i alguns importadors ja han fet diverses comandes.

El mercat espanyol avança més lentament. “La pujada costa perquè hi ha una tendència a anar cap a un producte de més baix cost que el que nosaltres oferim”, va defensar el director general de la marca. Espanya és el país europeu on la remuntada de la crisi parteix d’un punt més baix perquè les vendes de motocicletes van enfonsar-se un 60%.

Un dels projectes que no acaba d’engegar és el de la moto elèctrica, la Rieju Mius. L’esclat de la recessió va aigualir l’expectativa que el sector públic (Generalitat i ajuntaments) fos comprador de la moto, que avui no arriba ni al 5% de les vendes de Rieju.

stats